סיכוי לעונש מוות: הרוצח מביה"כ בקליפורניה הואשם בפשעי שנאה

לכתב האישום של בן ה-19, שרצח אישה ופצע שלושה נוספים בבית הכנסת בעיר פאוויי בחודש שעבר, התווספו 109 סעיפים של פשע שנאה, שעשויים להוביל לכך שיוטל עליו עונש מוות

זמן צפייה: 00:16

לאחר שכבר הואשם ברצח בבית המשפט, ג'ון ארנסט, בן ה-19 שנכנס לבית כנסת של חב"ד בעיירה פאוויי בסן דייגו ופתח באש לעבר המתפללים, הואשם אמש (חמישי) על ידי התובעים הפדרליים בארצות הברית ב-109 סעיפים נוספים של פשע שנאה, שעשויים להביא לכך שיוטל עליו גזר דין מוות.

בהקראת האישומים נגדו נאמר כי "ארנסט נטל את חייה של אישה אחת ופצע שלושה אחרים, כולל ילד. המניע למעשים אלה, היה במפורש שנאה כלפי קהילות יהודיות ומוסלמיות".  על פי האישומים, באחד המניפסטים שפרסם הוא הצהיר: "יש לי את היכולת לרצוח כל כך הרבה יהודים". כמו כן, נאמר כי לאחר שארנסט נמלט מזירת הרצח הוא התקשר למשטרה מרכבו, הזדהה כיורה מבית הכנסת ואמר: "כרגע יריתי בבית כנסת. אני רק מנסה להגן על המדינה שלי מפני העם היהודי. נדמה לי שהרגתי כמה מהם".

לכתבות נוספות בנושא:

טראמפ אירח את הרב שנפצע בבית הכנסת:"ניאבק באנטישמיות"

בפנים חתומות: הרוצח מבית הכנסת בדיון ראשון בביהמ"ש

"מעמודי התווך של הקהילה": הובאה למנוחות הנרצחת בבית הכנסת

באירוע הירי שביצע ארנסט בבית הכנסת של חב"ד, נרצחה חברת הקהילה לורי גילברט קיי, בת ה-60. ללוויתה הגיעו מאות בני אדם, בהם גם הרב ישראל גולדשטיין, עליו לפי הדיווחים הגנה קיי בגופה. האנה, בתה של קיי לבשה שמלה ורודה שהייתה שייכת לאמה, לזכר אישיותה הססגונית של אמה. "היא הייתה אמא יוצאת מן הכלל", ספדה הבת. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי ופרטנרית לריקוד. הקשר בינינו היה קסום".

לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה
לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

"לורי הייתה מעמודי התווך של הקהילה שלנו", ספדה רושל שוורץ, חברתה, שהייתה בבית הכנסת וראתה את מותה של קיי. "אנחנו נתגעגע אליה, היא הייתה אדם מיוחד. אני מתפללת שדבר כזה לא יקרה יותר לעולם. אנחנו חייבים לחנך את הציבור ולעצור את הטירוף הזה. אנחנו נחזור להתפלל בבית הכנסת, ונראה לעולם שאנחנו חזקים ושלא ניתן לאירוע הזה לעצור אותנו".

הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה
הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה | צילום: החדשות 13

משפחתו של ג'ון ארנסט פרסמה לאחר הרצח הצהרה לפיה "היינו מופתעים ונעצבנו עמוקות בעקבות התקיפה הקטלנית. לבושתנו הגדולה, כעת בננו הוא חלק מהיסטוריית הרשע שבוצעה נגד העם היהודי. ג'ון וחמשת אחיו גודלו במשפחה ובקהילה שדחו שנאה. זו תעלומה מחרידה מהשמשך את בננו לכזאת חשיכה".

עוד נמסר כי "העצב שלנו מחוויר בהשוואה ליגון ולסבל שבננו גרם לכל כך הרבה אנשים חפים מפשע. הוא הרג ופצע את המאמינים שנאספו במקום מקודש ביום מקודש. הפעולה של בננו הושפעה מאנשים שאיננו מכירים ומרעיונות שאיננו מאמינים בהם. משוכנעים שרשויות האכיפה יחשפו פרטים על הדרך שהובילה את בננו למעשה הנפשע הזה".