"מעמודי התווך של הקהילה": הובאה למנוחות הנרצחת בבית הכנסת

חברים ובני הקהילה היהודית בפאוויי הגיעו ללווייתה של לורי גילברט קיי, שנרצחה באירוע הירי שהתרחש ביום האחרון של פסח. בתה ספדה לה: "היא הייתה החברה הכי טובה שלי, הקשר שלנו היה קסום"

זמן צפייה: 01:46

לורי גילברט קיי, בת ה-60 שנרצחה באירוע הירי בבית הכנסת ביום שבת, הובאה הלילה (שלישי) למנוחות בעיר פאוויי שבדרום קליפורניה. ללוויה הגיעו מאות בני אדם, בהם גם הרב ישראל גולדשטיין, עליו לפי הדיווחים הגנה קיי בגופה. האנה, בתה של קיי לבשה שמלה ורודה שהייתה שייכת לאמה, לזכר אישיותה הססגונית של אמה. "היא הייתה אמא יוצאת מן הכלל", ספדה הבת. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי ופרטנרית לריקוד. הקשר בינינו היה קסום".

"לורי הייתה מעמודי התווך של הקהילה שלנו", ספדה רושל שוורץ, חברתה, שהייתה בבית הכנסת וראתה את מותה של קיי. "אנחנו נתגעגע אליה, היא הייתה אדם מיוחד. אני מתפללת שדבר כזה לא יקרה יותר לעולם. אנחנו חייבים לחנך את הציבור ולעצור את הטירוף הזה. אנחנו נחזור להתפלל בבית הכנסת, ונראה לעולם שאנחנו חזקים ושלא ניתן לאירוע הזה לעצור אותנו".

עוד בחדשות 13:

מהטבח במחנה ועד הירי בבית הכנסת: החרפת האלימות בימין הקיצוני

הירי בבית הכנסת: "הגיע לבצע החייאה - וגילה שמדובר באשתו"

היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן שפרסם מניפסט אנטישמי

הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה
הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה | צילום: החדשות 13

משפחתו של ג'ון ארנסט, החשוד בירי בבית הכנסת שבבית חב"ד בעיר פאוויי שבדרום קליפורניה, פרסמה אתמול הצהרה לפיה "היינו מופתעים ונעצבנו עמוקות בעקבות התקיפה הקטלנית. לבושתנו הגדולה, כעת בננו הוא חלק מהיסטוריית הרשע שבוצעה נגד העם היהודי. ג'ון וחמשת אחיו גודלו במשפחה ובקהילה שדחו שנאה. זו תעלומה מחרידה מהשמשך את בננו לכזאת חשיכה".

עוד נמסר כי "העצב שלנו מחוויר בהשוואה ליגון ולסבל שבננו גרם לכל כך הרבה אנשים חפים מפשע. הוא הרג ופצע את המאמינים שנאספו במקום מקודש ביום מקודש. הפעולה של בננו הושפעה מאנשים שאיננו מכירים ומרעיונות שאיננו מאמינים בהם. משוכנעים שרשויות האכיפה יחשפו פרטים על הדרך שהובילה את בננו למעשה הנפשע הזה".

הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה
הלווית לורי גילברט קיי, שנרצחה בבית כנסת בקליפורניה | צילום: החדשות 13

בתוך כך, ב-FBI אישרו כי התקבלה אזהרה ברשתות החברתיות כחמש דקות לפני הירי, אך נטען כי זה היה מאוחר מדי בכדי לזהות את החשוד. כתוצאה מהירי ביום שבת, נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60, ושלושה נוספים, בהם ילד - נפצעו. גילברט קיי פונתה תחילה לבית החולים במצב אנוש, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה.

ג'ון ארנסט, הצעיר שביצע את הירי בבית חב''ד בקליפורניה
ג'ון ארנסט, הצעיר שביצע את הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: החדשות 13

החשוד בירי, ג'ון ארנסט, הואשם אתמול בסעיף אחד של רצח מדרגה ראשונה ושלושה סעיפים של ניסיון לרצח. מהמשטרה נמסר כי אין אינדיקציה שארנסט היה חלק מקבוצה וכי החוקרים מאמינים שהוא פעל לבדו. במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התקשר לרב בית הכנסת, ישראל גולדשטיין, והביע את תנחומיו. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא "ביקש לנחם בשם האומה האמריקנית כולה".

הרב גולדשטיין שנפצע בירי סיפר אמש: "המורה שלי לימד אותי שצריך להילחם בחושך עם אור, לא משנה כמה העולם חשוך. קצת אור דוחף הרבה חושך. הוא היה אומר שעלינו ללמד את כולם שצריך לעשות מעשים רנדומליים של אדיבות. יש כל כך הרבה חושך עכשיו בעולם, אבל אתם ואני יכולים לשנות את זה".