חשד לרצח בשרון: גבר נורה למוות; העירייה הכריזה על שביתה

אחמד מאזן דראגמה נפצע מירי בבאקה אל-גרבייה ופונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה, שם נקבע מותו בתום פעולות החייאה. הרקע לאירוע בבדיקה. "יש לפעול כדי להחזיר הביטחון האישי לאזרחים"

אחמד מאזן דראגמה, נורה למוות בבאקה אל גרבייה
אחמד מאזן דראגמה, נורה למוות בבאקה אל גרבייה | צילום: החדשות 13

אחמד מאזן דראגמה בן ה-35 נורה אמש (ראשון) למוות בבאקה אל-גרבייה שבשרון. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה, שם נקבע מותו בתום פעולות החייאה. המשטרה בודקת את הרקע לאירוע ומחפשת אחר חשודים. חוקרי מז"פ אוספים ממצאים בזירה.

בעקבות המקרה, החליטה עיריית באקה אל-גרבייה כי המוסדות הרשמיים בעיר ישבתו במהלך היום (שני), בהם העירייה, הבנקים והדואר. בתי העסק ישבתו עד השעה 14:00, והלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם אך יתמקדו בפעילויות חינוכיות בנושא החרמת האלימות ומבצעיה. עוד הוחלט בעירייה כי מחר תתקיים ישיבה נוספת במטרה לדון בהמשך הטיפול בסוגיית האלימות הפושה בחברה הערבית.

זירת אירוע הירי בבאקה אל-גרבייה
זירת אירוע הירי בבאקה אל-גרבייה | צילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית באקה אל-גרבייה, מורסי אבו מוך, התייחס למקרה: "כ-50% מכלל מקרי הרצח בישראל מתבצעים בחברה הערבית. נתונים קשים אלה מטרידים מאוד את האזרח הערבי, ופוגעים בהרגשת הביטחון האישי אשר הולכת ונשחקת. המשטרה היא שאחראית על מה שקורה בחברה הערבית, ויש להתחיל לפעול כך שהאזרח הפשוט ירגיש שהביטחון האישי חזר אליו". אבו מוך הדגיש כי "אין מקרים אלו מעידים על כך שחברתנו הערבית לוקה בפגם מהותי - מדובר בחופן ממש מצומצם, אך האפקט השלילי שלו גדול מסך כול מרכיביו. יש לנקוט בצעדים רציניים, המצב היום מוביל לירידה באמון האזרחים הערבים בזרועות האכיפה של המדינה".

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: חדשות 13

אתמול נורה למוות ויסאם ג'ודאת יאסין, בן 46 מטמרה, מרכב חולף בסמוך לביתו שליד כיכר השעון בעיר. הוא נפצע באורח קשה בפלג גופו התחתון, ובבית החולים רמב"ם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. כמחאה על האירוע, עיריית טמרה והוועד העממי הכריזו על שביתה כללית היום, כולל מוסדות החינוך. בתיעוד מצלמת האבטחה ניתן לראות כיצד המתנקש יוצא מהרכב ויורה לעבר יאסין.

בשבת נמצאה גופת גבר כבן 40, עם סימני אלימות כשהוא כפות, ברחוב הירדן שבאזר שכונת חליסה בחיפה. המשטרה חושדת כי מדובר ברצח. צוותים רפואיים של מגן דוד אדום "כרמל" שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. גבר כבן 50 נעצר בסמוך לזירה עם כתמי דם עליו, ונלקח לחקירה.

חובש בכיר סאלח בדרייה סיפר: "כשהגענו למקום חברנו למשטרה שנכנסו לדירה. הגבר היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."