ארצות הברית: 12 בני אדם נהרגו באירוע ירי בווירג'יניה

עובד עירייה, שככל הנראה פוטר, פתח במסע ירי בבניין שבו עבד ופצע לפחות ארבעה בני אדם נוספים. הוא נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. "היום הקשה ביותר בהיסטוריה של העיר"

Virgcq
אירוע ירי בווירג'יניה | צילום: טוויטר

ארצות הברית: 12 בני אדם נהרגו ולפחות ארבעה נוספים נפצעו אמש (שישי) לאחר שעובד עירייה, שככל הנראה פוטר, פתח באש באמצעות אקדח לעבר עמיתיו לעבודה, במחלקת העבודות הציבוריות בבניין העירייה של העיר וירג'יניה ביץ'. החשוד נורה למוות על ידי כוחות המשטרה. נסיבות האירוע עדיין בבדיקה. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא טראמפ תודרך לגבי המצב וממשיך להתעדכן בהתפתחויות".

ראש העיר בובי דייר אמר במסיבת עיתונאים כי "זהו היום הקשה ביותר בהיסטוריה של וירג'יניה ביץ'. האנשים המעורבים באירוע הם החברים שלנו, השותפים שלנו לעבודה, השכנים שלנו". "שמענו אנשים צועקים להתכופף", סיפרה מייגן בנטון לתחנת הטלוויזיה המקומית "WAVY-TV". "אני ועובדים נוספים נעלנו את עצמנו במשרד וחסמנו את הדלת עם שולחן, כי לא ידענו אם היורה יכנס. פשוט קיווינו שהכול ייגמר במהרה - ואז שמענו את השוטרים מגיעים".

לפי מפקד המשטרה, ג'יימס קרברה, החשוד, אותו כינה אדם "ממורמר", עבד במקום במשך זמן רב. הוא השתמש באקדח בעל משתיק קול ובמספר רב של מחסניות במהלך הירי. "הקורבן הראשון היה אדם שישב ברכבו מחוץ לבניין. לאחר מכן, היורה נכנס לבניין והחל לירות מיד וללא אבחנה", אמר. "התנהל קרב יריות ארוך בין היורה לבין ארבעה שוטרים, שמנעו טבח גדול יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הרוגה ו-3 פצועים באירוע ירי בבית חב"ד בקליפורניה: "פשע שנאה"

"יום אפל לניו זילנד": עשרות נהרגו בטבח במסגד - בשידור חי

ארה"ב: הרוג ושבעה פצועים באירוע ירי בתיכון

פינוי הפצועים מזירת הירי בווירג'יניה ביץ'
פינוי הפצועים מזירת הירי בווירג'יניה ביץ' | צילום: רויטרס

לפני כחודש, ג'ון ארנסט בן ה-19 נכנס לבית כנסת של חב"ד בעיירה פאוויי בסן דייגו, קליפורניה, ופתח באש לעבר המתפללים, ורצח את חברת הקהילה היהודית לורי גילברט קיי בת ה-60. נוסף לכך, הוא פצע שלושה בני אדם, ביניהם הרב מנדל גולדשטיין ונויה דהן בת השמונה. על פי האישומים נגדו, הכוללים 109 סעיפים של פשע שנאה, "המניע למעשים אלה היה במפורש שנאה כלפי קהילות יהודיות". על פי האישומים נגדו, הוא עשוי לקבל עונש מוות.

ללווייתה של לורי הגיעו מאות בני אדם, בהם גם הרב גולדשטיין, עליו לפי העדויות הגנה בגופה. האנה, בתה של קיי לבשה שמלה ורודה שהייתה שייכת לאמה, לזכר אישיותה הססגונית של אמה. "היא הייתה אמא יוצאת מן הכלל", ספדה הבת. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי ופרטנרית לריקוד. הקשר בינינו היה קסום".

לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה
לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

בסוף אוקטובר אשתקד 11 בני אדם נהרגו בטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. רוברט באוורס בן ה-46 נכנס בזמן התפילה ביום שבת בבוקר ופתח באש. מפרטי האירוע עולה כי לפני שהחל לירות צעק באוורס: "כל היהודים צריכים למות".

בשלב ראשון הוא ירה באולם המרכזי, שם התנהלה התפילה, ולאחר מכן ירד לקומת המרתף, שם נערך באותה העת טקס ברית מילה. לאחר שסיים את הירי עלה היורה לקומה השלישית בבית הכנסת, שם התבצר עד שנלכד ע"י כוחות המשטרה המיוחדים שפעלו בזירה. היורה נפצע בידו במהלך חילופי האש עם המשטרה, ושוחרר היום מבית החולים – כדי להגיע לשימוע.

זירת הטבח בפיטסבורג
זירת הטבח בפיטסבורג, ארכיון | צילום: רויטרס

מדינת וירג'יניה ידעה אירועי ירי מדממים, כשהבולט בהם הוא הטבח שאירע בשנת 2007 באוניברסיטת "וירג'יניה טק" בעיר בלקסבורג. סונג-הוי צ'ו, סטודנט בן 23, נכנס חמוש בשני אקדחים חצי אוטומטיים, רצח 32 תלמידים ומרצים והתאבד.

מסע ההרג החל בשעות הבוקר במעונות, שם ירה למוות בשני סטודנטים. צ'ו ברח לפני שהשוטרים הגיעו למקום, והלך לדואר לשלוח מכתבים והקלטות וידאו לרשת הטלוויזיה NBC. הוא חזר לאחר כשעתיים, נכנס לבניין אחר באוניברסיטה, נעל את הדלתות בשרשראות ומנעולים שהיו ברשותו, וירה בכל מי שנקרה בדרכו. יומיים לאחר האירוע פרסמו ב-NBC חלק מהחומרים שנשלחו אליהם על ידי צ'ו, שם הוא נראה מקריא את מעיניו למעשה, כשעיקר דבריו היו מתקפה על החומרנות של חבריו ללימודים.