דיווח בארה"ב: טראמפ שוקל להקים מפלגה חדשה

הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי הנשיא היוצא דן עם מקורביו באפשרות, ולהעניק לה את השם "מפלגת הפטריוטים" • טראמפ העניק חנינה ליועצו לשעבר סטיב באנון ולמפעילו של יונתן פולארד – אביאם סלע

זמן צפייה: 01:41

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ שוחח בימים האחרונים עם מקורביו בנוגע לאפשרות של הקמת מפלגה חדשה - כך דווח הלילה (רביעי) עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", מפי אנשים המעורים בנושא. בנוסף, טראמפ שוחח על כך עם מקרוביו בשבוע שעבר ואמר כי ברצונו לקרוא למפגלה בשם "מפלגת הפטריוטים". בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח.

בתוך כך, טראמפ העניק חנינה לסטיב באנון, יועצו והאסטרטג הראשי של הבית הלבן לשעבר, ובכך שם קץ לחקירה הפדרלית שמתנהלת נגדו בגין הונאת תורמים כביכול, לקבוצה שביקשה לבנות חומה במכסיקו - כך דווח בארצות הברית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דגלים במקום אנשים: כך תיראה השבעת הנשיא ביידן בצל הקורונה

הממשלה אישרה: הסגר יוארך ב-10 ימים עד ל-1 בפברואר

רקטה נפלה בשטח פתוח בעוטף; טנקים ירו לעבר עמדות חמאס בתגובה

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

טראמפ הסתכסך לאחרונה עם מנהיגים רפובליקנים שונים, בהם מנהיג סיעת הרוב הרפובליקנית בסנאט מיץ' מקונל, שאמר אתמול כי על טראמפ לשאת באשמה עבור הפרובוקציה במסגרתה תומכיו פרצו לבניין הקפיטול, היכן שנהרגו שישה בני אדם בתחילת החודש.

עוד דיווח העיתון האמריקני כי לא ברור עד כמה הנשיא טראמפ רציני בכוונותיו להקים מפלגה חדשה, דבר שיצריך משאבים רבים וזמן רב. כידוע, לנשיא היוצא בסיס תמיכה חזק, שחלקו אף לא היו מעורב עמוקות בפוליטיקה הרפובליקנית טרם כניסתו של טראמפ לחדר הסגלגל ב-2016.

מפלגות שלישיות, כלומר שאינן הדמוקרטית והרפובליקנית, בדרך כלל אינן מקבלות תמיכה מספקת על מנת למלא תפקיד משמעותי בבחירות ברמה הלאומית. זאת ועוד, כל מאמץ להקים מפלגה חדשה יתקבל בהתנגדות מצד המפלגה הרפובליקנית, זאת מכיוון שטראמפ עשוי לגנוב לה קולות ולהחליש אותה.

בהמשך לדיווח אודות יועצו לשעבר של הנשיא, עד כה טראמפ העניק חנינה ל-143 בני אדם, ביניהם גם אביאם סלע, מפעילו ג'ונתן פולארד שחזר לישראל לפני כחודש, אשר הורשע בידי האמריקאים בעוון ריגול בזמן גילוי הפרשה. בשנת 1984 פגש פולארד את אביאם סלע, אלוף-משנה בחיל האוויר הישראלי, בעת הרצאה בזמן ששהה בארצות הברית בחופשת לימודים, והציע את שירותיו. סלע נמלט לישראל ולא הועמד לדין בארצות הברית.

ג'ונתן פולארד
ג'ונתן פולארד | צילום: רויטרס

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, פרקליטתו של ג׳ונתן פולארד, אמרה בתגובה: "בעוד שאנו שמחים על חנינתו של אביאם סלע שגייס בתחילה את פולארד, אנו מקווים שהוא סוף סוף יאמר את האמת והצדק ייצא לאור. במשך 35 שנה סובל פולארד ממסיכת שקרים זדוניים והאשמות שווא, שסלע כמפעיל שלו יכל היה להפריך בקלות. אם יש הצהרת שבועה או תצהיר משפטי שנמסר מטעם סלע לאמריקאים, יש לפרסם אותה ברבים, כך שניתן יהיה סוף סוף להפריך את כל השקרים והעלילות נגד פולארד. הגיע הזמן שסלע ייצא מהצללים ויספר מה בדיוק הוא יודע על היהודי הפטריוט שסבל 30 שנה בכלא האמריקאי".