דגלים במקום אנשים: כך תיראה השבעת הנשיא ביידן בצל הקורונה

בוושינגטון מתוכננים לאירוע ההשבעה - המדשאות שובצו ב-200 אלף דגלים, במקום הקהל שלא יכול היה להגיע למעמד. ביידן נפרד בדמעות מתושבי מדינתו דלאוור וקיבל ברכה מרב מקומי

זמן צפייה: 04:20

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן יושבע מחר (רביעי), ובינתיים בוושינגטון מתכוננים למאורע המיוחד שיתקיים בצל הקורונה. ביידן ילון הלילה בבית ההארחה הרשמי, הבלייר האוס, משם יגיע עם סגנית הנשיא קמלה האריס ובני זוגם למדרגות המערביות של הקונגרס, בדיוק המקום שעליו צבאו לפני שבועיים תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שכבר הודיע שלא ישתתף בטקס.

המדשאות של "המול" המשתרעות מהאנדרטה על שם וושינגטון ועד לקפיטול, שובצו בדגלים, כדי למנוע מאזרחים מלהתכנס שם במסגרת מגבלות הקורונה. בתום הטקס, ביידן וסגניתו בליוויית בני זוגם יסקרו מצעד של חיילי כל זרועות הביטחון של ארצות הברית. התחנה הבאה היא בית הקברות ארלינגטון, ביידן ילווה בשלושת הנשיאים לשעבר - ג'ורג' בוש, ביל קלינטון וברק אובמה.

בווידאו: ביידן נפרד ממדינתו דלאוור ויוצא לוושינגטון

בשלב הבא עובר למה שנותר מן המצעד המסורתי לאורך שדרות פנסילבניה, שגם ישנה את פניו - מה שנותר הוא צעדה סמלית של הנשיא וסגניתו לאורך בלוק אחד בלבד בשדרות פנסילבניה, מרחוב 15 ועד לרחוב 16 - ואז לבית הלבן.

200 אלף  דגלי ארצות הברית הוצבו במדשאת "המול" שמול הקונגרס ו-56 אלומות אור, המייצגות את כל המדינות והטריטוריות בארצות הברית, יחליפו את מאות אלפי האמריקנים שנמנעה מהם הכניסה לטקס ההשבעה בשל מגפת הקורונה והחשש ממהומות.

ג'ו ביידן דומע בנאומו בדלאוור
ג'ו ביידן דומע בנאומו בדלאוור | צילום: רויטרס

לאחוזתו של טראמפ שבפלורידה כבר הגיעו המשאיות העמוסות מן הבית הלבן כשנותרו לו פחות מ-24 שעות בתפקיד נשיא ארצות הברית. פרטים הנוגעים לתוכניותיו הנוכחיות לעזיבת הבית הלבן כוללים עריכה של טקס פרידה צבאי לעצמו בבוקר ההשבעה.

ביידן נשא היום נאום בדלאוור לפני עזיבתו לוושינגטון. בעיניים דומעות אמר "במשפחתי, הדרך שאנחנו רואים את העולם, הכול בא מהבית, מדלאוור. המדינה שנתנה בית להוריי כשהם היו זקוקים לו, שגרמה לי, לאחיי ואחיותי להאמין שאנחנו יכולים להיות כל מה שנרצה. סלחו לי על הרגשנות, אבל כשאמות דלאוור תהיה חרוטה בליבי, בליבם של כל הביידנים, אנחנו אוהבים אתכם".