בשל חשד שבא במגע עם חולה: הנשיא טראמפ עבר בדיקה לקורונה

נשיא ארה"ב הודיע כי נבדק, ותוצאות הבדיקה יגיעו בימים הקרובים. עוד מסר כי ארה"ב צפויה להוסיף את אירלנד ובריטניה, שמס' המתים בה הוכפל, לרשימת המדינות שתיאסר כניסת אזרחיהן למדינה

זמן צפייה: 02:16

הקורונה - משבר עולמי:  בשל החשד שבא במגע עם חולה קורונה ממשלת ברזיל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (שבת): "נבדקתי אתמול. אני לא יודע מתי יגיעו התוצאות - מחר או מחרתיים".

עוד אמר הנשיא האמריקני שההגבלה על כניסת אזרחים זרים לארצות הברית תורחב, כך שתכיל גם את בריטניה ואירלנד, שבה נרשם הערב מקרה מוות שני, החל מיום שני הקרוב. זאת, בהמשך להכפלת מספר המתים בבריטניה מ-11 ל-21 מוקדם יותר היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי: "נקצה 50 מיליארד דולר למאבק";

דיווח: טראמפ נפגש עם חולה קורונה מממשלת ברזיל

טראמפ: "ארה"ב תעצור את כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים | צילום: רויטרס

בדבריו התייחס הנשיא להכרזתו אתמול על מצב חירום לאומי, שתאפשר להעניק סיוע פדרלי נרחב יותר על מנת להילחם במגפה, ותאפשר שימוש בכספי חירום בסך 50 מיליארד דולר, ואמר: "זה עניין גדול. זה מבטיח תקציב גדול שיהיה זמין מיידית. הגענו גם להסכם על חקיקה חדשה של תקציב שיאפשר הקלה לתושבים".

טראמפ ציין כי נשקלת האפשרות להרחבת הגבלות כניסה לארצות הברית גם ממדינות נוספות, וכן כי בדיקות קורונה יהיו זמינות לכל תושבי מדינתו. "אני קורא למי שלא חש בטוב להישאר בבית. השכר שלהם לא יפגע", אמר.

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי
טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול הודיע טרמאפ על מצב חירום לאומי ואמר: "כדי לשחרר את עוצמתו המלאה של הממשל האמריקני אני מכריז היום רשמית על מצב חירום לאומי", אמר טראמפ. "אני מבקש מכל מדינה ובית חולים להפעיל את התוכנית שלה למצב חירום כדי שיוכלו להתאים לצרכים של הציבור בכל מקום".

טראמפ ציין גם כי במסגרת מצב החירות יורחבו הסמכויות של משרד הבריאות ותינתן לו גמישות מקסימלים, "כדי להגיב לנגיף ולדאוג למטופלים. נסיר כל מכשול כדי לתת לאזרחים שלנו את הטיפול שהם צריכים".

עוד ציין הנשיא כי ארה"ב תרכוש נפט בכמויות גדולות. "הוריתי לשר האנרגיה לקנות, במחיר טוב מאוד, כמויות גדולות של נפט למאגר האסטרטגי האמריקני", אמר. "נמלא אותו עד הסוף".

ביטול טיסות, מקרי מוות - קורונה ברחבי העולם

באיטליה דווחו 3,497 מקרי הידבקות חדשים ו-175 מקרי מוות. מניין הנדבקים במדינה עוד כעת על 21,157, והמתים - 1,441. מחוז לומברדיה במדינה פנה לסין, ונצואלה וקובה וביקש שישלחו רופאים למחוז. זאת, משום שאין מספיק כרגע.

בספרד מספר המתים במדינה, נכון להיום, עומד על 193 בני אדם, וסך הנדבקים במדינה . אישה בת 82 מתה הערב כתוצאה מהנגיף, לראשונה, בניו יורק. מושל ניו יורק, אנדרו קוואמו, מסר שבמדינה ישנם יותר מ-500 בני אדם שנדבקו בקורונה.

בדנמרק דיווחו היום על מקרה מוות ראשון, כתוצאה מהידבקות בנגיף. בנורווגיה הודיעו גם כן על מקרה מוות, שני במספר, במדינה. בתוך כך, חברת התעופה "סקנדיביאן איירליינס" הודיעה שתפטר מאה טייסים ומאה חברי צוות אוויר בנורווגיה.

במזרח התיכון, הודיעו במצרים שהלימודים יפסקו לשבועיים - החל ממחר. ירדן הודיעה שהיא מפסיקה את הטיסות הנכנסות והיוצאות, החל מיום שלישי, משטחה.