טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי: "נקצה 50 מיליארד דולר למאבק"

נשיא ארה"ב אמר במסיבת עיתונאים כי "על כל מדינה ובית חולים להפעיל את תוכנית החירום שלה", וציין כי חרף הפרסומים, הוא לא נדבק בקורונה. מייק פנס: "הנגיף הגיע ל-46 מתוך 50 המדינות"

זמן צפייה: 00:56

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז הערב (שישי) על מצב חירום לאומי בשל התפשטות נגיף הקורונה. ההצהרה הזו תאפשר להעניק סיוע פדרלי נרחב יותר על מנת להילחם במגפה, ותאפשר שימוש בכספי חירום בסך 50 מיליארד דולר. עוד ציין ברקע הפרסומים לפיהם נפגש עם חולי קורונה, כי הוא לא נדבק במחלה. מרגע ההכרזה, וולסטריט רשמה עליות של כ-9 אחוזים

"כדי לשחרר את עוצמתו המלאה של הממשל האמריקני אני מכריז היום רשמית על מצב חירום לאומי", אמר טראמפ. "אני מבקש מכל מדינה ובית חולים להפעיל את התוכנית שלה למצב חירום כדי שיוכלו להתאים לצרכים של הציבור בכל מקום".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-north-america-part-2003132215' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='טראמפ: אין לי קורונה' kid='1_45hl3alz' duration='40']

לכתבות נוספות בנושא >> 

משרד הביטחון יקים שלושה מתקני החלמה ובידוד לחולי קורונה

המרוץ לחיסון: האם הבשורה לנגיף תגיע ממעבדה בקריית שמונה?

חוקר עתידים על הנגיף: התסריט האופטימי – מיליון קורבנות בעולם

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי
טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי | צילום: רויטרס

טראמפ ציין גם כי במסגרת מצב החירות יורחבו הסמכויות של משרד הבריאות ותינתן לו גמישות מקסימלים, "כדי להגיב לנגיף ולדאוג למטופלים. נסיר כל מכשול כדי לתת לאזרחים שלנו את הטיפול שהם צריכים".

עוד ציין הנשיא כי ארה"ב תרכוש נפט בכמויות גדולות. "הוריתי לשר האנרגיה לקנות, במחיר טוב מאוד, כמויות גדולות של נפט למאגר האסטרטגי האמריקני", אמר. "נמלא אותו עד הסוף".

סגן הנשיא, מייק פנס, אמר של-46 מדינות מתוך 50 המדינות של ארצות הברית הגיע נגיף הקורונה.

מאבטחי גבולות עוטים מסיכות
מאבטחי גבולות עוטים מסיכות | צילום: רויטרס

במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי כי "הצעת הסיוע שתעבור בקונגרס על מנת להלחם ולמגר את ההדבקה בנגיף תספק בדיקות חינמיות לקורונה".

בתוך כך, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף התייחס להתשפטות הנגיף באיראן וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי במכתב לאו"ם שיוכלו לעזור בהסרת הסנקציות האמריקניות על המדינה על רקע הקורונה".

במקביל, גם באירופה הנגיף ממשיך להתפשט כאשר מדינות רבות נוקטות בצעדים מגוונים על מנת למגר את ההדבק. באיטליה, שבה מספר הנדבקים הגבוה ביותר באירופה, מניין מקרי המוות גדל ב-25% ביממה האחרונה ועומד כעת על 1,266 בני אדם. מספר הנדבקים עומד על 17,660.

בספרד מתו 120 בני אדם ונדבקו 4,209. ראש הממשלה אמר כי מחר הוא יערוך ישיבת קבינט על מנת להכריז על מצב חירות במדינה ל-15 הימים הקרובים. מדריד תסגור את כל החנויות למעט מרכולים, בתי מרקחת, תחנות דלק וקיוסקים.

בגרמניה, מספר הנדבקים עבר את רף ה-3,000 בני אדם. בצרפת מניין הנדבקים במדינה גדל משמעותית ביממה האחרונה והוא עומד כעת על 3,661 - לעומת 2,876 אתמול. מניין המתים עומר על 79, ובמדינה החליטו לסגור את האייפל.