בין איבה לאהדה: לאחר שהודח בבית הנבחרים - טראמפ זוכה לתשואות

הנשיא האמריקני הגיע לעצרת בחירות, וקיבל תמיכה גורפת מההמון המשולהב: "הוא כמו שרביט קסמים, הוא הנשיא הטוב ביותר שהיה - ובמיוחד ליהודים" אמרו תומכיו שהמתינו שעות לבואו

זמן צפייה: 07:46

הליך הדחת הנשיא דונלד טראמפ נכנס לשלב הבא שלו, לאחר שאושר ברוב קולות בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני - אך בסביבת טראמפ משדרים עסקים כרגיל. כמו בשני קווים מקבילים, ארה"ב נחלקת לשני ממדים שנדמה כי לעולם לא ייפגשו, או לפחות לא יסכימו על שום דבר שקשור לגורלו הפוליטי של טראמפ. צד אחד רק ממתין לרגע בו יודח הנשיא בבושת פנים, בעוד הצד השני תומך בו לנוכח מסע הבחירות בו החל טראמפ.

בעצרת בחירות שהתקיימה בהרשי, פנסילבניה, ממש ביום ההצבעה על הדחתו, טראמפ מתקבל בזרועות פתוחות ובתשואות המון הקהל המשולהב המתגאה בכינוי: "הטראמפיסטים". אבי גנון וגרשון כץ, שלמרות שמם בעל הצליל הישראלי הם תושבי ניו יורק זה שנים ארוכות, נהגו את רכבם במשך שלוש שעות כדי להשתתף בכנס: "אנחנו באים לעצרת טראמפ - הנשיא הטוב ביותר שהיה לארצות הברית", אמרו.

כתבות נוספות בנושא >> 

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ – ההכרעה עוברת לסנאט

פוטין על הליך הדחת הנשיא טראמפ: "ההאשמות מדומיינות"

סקר ב"פוקס ניוז": יותר מ-50% מאמינים שיש להדיח את טראמפ

הנשיא דונלד טראמפ ויו''ר בית הנבחרים ננסי פלוסי
הנשיא דונלד טראמפ ויו''ר בית הנבחרים ננסי פלוסי | צילום: חדשות 13

גם הגשם השוטף לא עוצר את אלפי תומכיו מלהקדים לעצרת כדי לתפוס מושב בשורות הראשונות, ולהמתין יותר מחמש שעות לפני פתיחת הדלתות להיכל הגדול. בחוץ מתנהל מעין "הפנינג מרצ'נדייז", כאילו מדובר באירוע מסחרי ממש, והדוכנים מציעים בו עשרות מוצרים ממותגי "טראמפ" למכירה: חולצות, צעיפים, ספלים ואף דובונים וסינרי-תינוקות עבור התומכים הרכים בשנים.

ברחבת החנייה בה ממתין הקהל הרב, מושמעת הקלטה המהדהדת ברמקולים: "היזהרו - מתנגדי טראמפ יכולים להשתחל בינות השורות שלידכם. אם מתחילה מחאה בסביבתכם, אנא הודיעו לשוטרים על מיקומו של המפגין וקראו בקול שלוש פעמים: "טראמפ טראמפ טראמפ". כמו נבואה שמגשימה את עצמה, זה התרחש ממש דקות אחדות אחרי שטראמפ עלה לנאום: אישה נעמדה והחלה למחות נגדו. טראמפ, כהרגלו, לא התעלם והורה: "תוציאו אותה".

תור בכניסה להיכל עצרת התמיכה בטראמפ בהרשי, פנסילבניה
תור בכניסה להיכל עצרת התמיכה בטראמפ בהרשי, פנסילבניה | צילום: חדשות 13

הקול היהודי: טראמפ, שידוע בכך שאינו נוהג לסנן את הגיגיו, התייחס לקול היהודי בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב: "כל יהודי שמצביע למועמד דמוקרטי - זה מעיד על כך שהוא בעל חוסר ידע מוחלט, או שהוא לא נאמן בצורה מוחלטת". יש שמאשימים אותו באנטישמיות עקב אמירות דומות מעין אלה. על כך הגיב אחד מתומכיו היהודיים: "אם ביל קלינטון נחשב לנשיא השחור הראשון מבחינת מדיניותו ותפיסתו, אז דונלד טראמפ הוא הנשיא היהודי הראשון". עוד ציין בהתייחס לילדיה של איוונקה בתו, שכידוע עברה תהליך גיור ונישאה ליהודי: "הנכדים שלו הם יהודים - מכנים אותו 'זיידי', ואם יש דבר אחד שהוא לא - זה אנטישמי".

דוד, תומך יהודי נוסף של טראמפ, אמר כי "אנחנו רוצים שהוא יצליח בבחירות הבאות. אנחנו לא אוהבים את הדמוקרטים, ורוצים להוכיח להם את זה". עוד ציין כי טראמפ סייע לכך שהוא יכול "להתגאות בכך שאני יהודי, לתמוך בישראל ולתמוך בדת - זה מגוחך שאנשים מפחדים כל כך להיות יהודים". תומך נוסף בשם חיים אמר כי "האהבה שטראמפ מראה לעם היהודי היא נפלאה".

הצבעה בבית הנבחרים של ארצות הברית על הדחת דונלד טראמפ
הצבעה בבית הנבחרים של ארצות הברית על הדחת דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

ההשוואה הבלתי נמנעת לנתניהו: קהל התומכים של טראמפ להוט להגיב לכל ניסיון של הדמוקרטים "להדיח אותו באמצעות משפט". רבים משווים את הליך הדחת טראמפ לאישומים איתם מתמודד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. דוד, תומך יהודי בטראמפ התייחס ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: "איך קוראים לו? איזנקוט? הוא ראה את מה שעושים פה לטראמפ והחליט לעשות את זה לביבי". חני בלקשטיין, תושבת ניו ג'רזי, אמרה: "ביבי מלך ישראל. אני אוהבת אותו ואני חושבת שהוא מצוין לארץ".

רנדי פוטר, ראש הוועדה הרפובליקנית בעיר סירקיוז שבניו יורק, אמר: "אני יהודי רפובליקני גאה, ואני יודע שאני במיעוט. אנו מנסים לגרום ליהודים רפובליקניים נוספים להצביע כמונו". תומך נוסף העונה לשם כריס ציטט מדברי הנשיא הקודם אובמה: "אני זוכר שאובמה אמר ש'יידרש שרביט קסמים כדי ליצור מקומות עבודה נוספים', אז נחשו מה? דונלד טראמפ הוא שרביט הקסמים בעצמו".

על אף שנשיא אמריקני מוגבל לכהן בשתי קדנציות בלבד, הוסיף כריס: "הוא הולך לזכות ולהמשיך לכהונה שנייה, ואני חושב שיש לשנות את החוק ולתת לו לכהן גם בכהונה שלישית כנגד הכהונה הראשונה שבה כל הזמן עצרו בעדו ולא נתנו לו לממש את התוכניות שרצה להוציא לפועל". מישל ג'נסין, שדרנית רדיו רפובליקנית העידה על עצמה כי היא "עדיין נרתעת מהסגנון של טראמפ לפעמים, זה מדאיג אותי שהוא רגיש ומגיב באופן אימפולסיבי. על אף זאת, הליך ההדחה גרם לי להגן עליו - מה שאומרים עליו, לא הוגן"

אוקראינה-גייט: התגובות לפרשה שגרמה להתחלת הליך ההדחה של הנשיא, נשמעות כמו פזמון חוזר בקרב תומכיו. אפשר היה למצוא בהן את "זה שטויות" וגם את "זה זיוף", "זו בדיחה" וכמובן את "טופלים עליו האשמות שווא". כמו אחרי גורו דתי - תומכיו נוהרים אחריו ובטוחים כי יזכה בבחירות לנשיאות ארה"ב. על כך אמר טראמפ בנאומו בעצרת: "אנו הולכים לזכות לזכות לזכות".