פוטין על הליך הדחת הנשיא טראמפ: "ההאשמות מדומיינות"

נשיא רוסיה התייצב לצד עמיתו לאחר שבית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחתו, והזכיר כי ההליך עשוי להידחות על ידי הסנאט, שם יש רוב רפובליקני: "כהונת טראמפ עדיין לא הסתיימה"

זמן צפייה: 02:09

המהלך להדחת דונלד טראמפ: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייצב לצד עמיתו, הנשיא האמריקני, לאחר שבית הנבחרים של ארצות הברית הצביע בעד הדחתו. פוטין טען כי ההאשמות נגד טראמפ הן "מדומיינות" והזכיר כי ההליך עשוי להידחות על ידי הסנאט, שם יש רוב רפובליקני. "כהונת טראמפ עדיין לא הסתיימה", אמר הנשיא הרוסי.

בנוסף על כך, פוטין התייחס להסכם הבקרה על נשק בין שתי המדינות. לדבריו, "רוסיה מוכנה להגיע להסכם חדש, אך ארצות הברית לא הגיבה לאף הצעה של רוסיה בעניין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ – ההכרעה עוברת לסנאט

"ערבים? לגרש או להרוג": חשד לפשע שנאה סמוך לירושלים

עורך דינה של נעמה יששכר בדיון בערעורה: "מסמך ההודאה זויף"

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ בפגישת הפורום לשיתוף פעולה כלכלי אסיה - האוקיינוס השקט
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ בפגישת הפורום לשיתוף פעולה כלכלי אסיה - האוקיינוס השקט | צילום: רויטרס

כאמור, הלילה הצביע בית הנבחרים של ארצות הברית בעד הדחתו של הנשיא האמריקני, זאת במסגרת פרשת "אוקראינה גייט". טראמפ הפך לנשיא השלישי בהיסטוריה האמריקנית שבית הנבחרים החליט שיש להדיחו.

כעת, עוברת ההכרעה לסנאט, שם יתקיים משפטו של טראמפ, לו יש רוב בסנאט. הנשיא האמריקני יעמוד לדין בגין שימוש לרעה בכוחו כנשיא בפרשת אוקראינה גייט, ובשל שיבוש חקירת הקונגרס לכאורה.

הקונגרס האמריקני בוושינגטון
הקונגרס האמריקני בוושינגטון | צילום: רויטרס

בסעיף הראשון בהדחה, לפיו כאמור טראמפ ניצל לרעה את כוחו כנשיא במסגרת הפרשה, 230 חברי קונגרס הצביעו בעד הדחת הנשיא. 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה. בסעיף השני בהדחה, לפיו כאמור טראמפ שיבש את חקירת הקונגרס 229 חברי קונגרס הצביעו בעד. 198 הצביעו נגד. שלושה דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה.

הבית הלבן הגיב להחלטת בית הנבחרים: "טרמאפ מוכן לצעדים הבאים בהליך ההדחה והוא בטוח בעצמו כי הסנאט יחזיר את הסדר ואת ההליך ההוגן".