סקר ב"פוקס ניוז": יותר מ-50% מאמינים שיש להדיח את טראמפ

מנתונים שפורסמו ברשת השמרנית, עולה כי למרות הליכי ההדחה שמתנהלים נגד הנשיא, אחוזי התמיכה בו עלו והגיעו ל-45%. למרות זאת, יותר ממחצית מהאמריקנים מאמינים שהוא ניצל כוחו לרעה

זמן צפייה: 04:16

54% מהאמריקנים תומכים בהליך ההדחה המתנהל כעת נגד טראמפ בבית הנבחרים, כך עולה מסקר של רשת התקשורת השמרנית "פוקס ניוז", שאוהדת את נשיא ארצות הברית. כך עולה מסקר שפורסם אתמול (ראשון) בערוץ. מתוך מצביעי הסקר, 50% תומכים בהליך ההדחה ובהסרת טראמפ מתפקידו כנשיא, 4% נוספים תומכים בהליך ההדחה אך לא בסיום כהונתו, ו-41% אינם תומכים כלל בהליך.

למרות נתונים אלה, וההליך המתנהל כעת נגד הנשיא, 45% תומכים בטראמפ. כלומר, עלייה של 3% מהסקר האחרון, שנערך באוקטובר. זוהי גם מגמת עלייה בהשוואה לינואר, שבו נתוני התמיכה בנשיא עמדו על 43%.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניצול כוח ושיבוש הליכי קונגרס: סעיפי האישום נגד טראמפ

הבית הלבן מאותת: לא נשתתף בשימוע של טראמפ במסגרת הליך ההדחה

"הציב את טובתו מעל האינטרס הלאומי": דוח חקירת ההדחה של טראמפ

דונלד טראמפ בכנס בחירות בקרולינה הצפונית
דונלד טראמפ בכנס בחירות בקרולינה הצפונית | צילום: Getty Images

כזכור, הליך ההדחה של טראמפ עוסק בשיחת הטלפון שקיים עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שבה שוחחו על בנו של ג'ו ביידן – יריבו הפוליטי של טראמפ. בהתייחס לפשעים שבהם מואשם הנשיא בהליך ההדחה שלו, השיבו 53% כי הנשיא אכן ניצל לרעה את כוחו. עוד השיבו 48% כי הוא שיבש את הליכי התנהלות הקונגרס, כפי שהוא מואשם. 45% מאמינים שטרמאפ אכן עסק בעבירה של שוחד, כמיוחס לו על ידי הקונגרס האמריקני.  על השאלה "האם נשיאים בדרך כלל מבקשים ממנהיגים זרים לחקור את יריביהם הפוליטיים?", ענו 58% שלא, 22% השיבו "כן", ו-20% ענו שאינם בטוחים.

בתגובה לסקר שפורסם בערוץ, שבו מופיע טראמפ פעמים רבות ומגישים רבים תומכים בו באופן מובהק, כתב בעמוד הטוויטר שלו: "הסקר תמיד לא מדוייק. כל כך מוטה לטובת הדמוקרטים. מגוחך - אותו הדבר קרה בשנת 2016. הם טועים לחלוטין. השיגו סוקר חדש!". לאחר מכן צייץ עוד מספר תגובות הדוחות על הסף על הליך ההדחה והחקירה בעניינו.


בשבוע שעבר הציגה המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית בבית הנבחרים את סעיפי האישום נגד נשיא האמריקני דונלד טראמפ ואת השלבים הבאים בחקירה. יו"ר ועדת המשפט ג'רי נדלר אמר בעת הצגת הסעיפים כי "כשהנשיא שלנו בוגד במדינה הוא מפר את השבועה שלו ופוגע בביטחון שלנו - אף אחד, גם לא הנשיא, אינו מעל החוק".

על פי הסעיף הראשון שהציגה המפלגה, טראמפ ניצל את כוחו מתוקף תפקידו באופן שמסכן את המדינה, ולפי הסעיף השני, שיבש הליכים בקונגרס בעת מילוי תפקידו. הוועדה תיפגש בהמשך השבוע כדי לדון בסעיפי ההדחה. בתגובה, צייץ טראמפ בטוויטר: "ציד מכשפות".