טראמפ: שוחחתי עם נתניהו על ברית הגנה בין המדינות

הנשיא האמריקני ציין כי הוא דיבר בטלפון עם ראש הממשלה על האפשרות של אמנה ביטחונית בין ישראל לארה"ב, וטען כי השניים ידונו בכך מיד לאחר הבחירות בפגישה שתיערך באו"ם בהמשך החודש

זמן צפייה: 01:52

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שבת) כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות לקדם ברית הגנה בין ארצות הברית לישראל - מיד לאחר הבחירות.

בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "התקשרתי היום לראש הממשלה נתניהו כדי לדון על האפשרות לקדם ברית הגנה בין ארצות הברית לישראל, אשר תחזק את הברית בין שתי המדינות. אני מצפה להמשיך בשיחות אחרי הבחירות בישראל, כאשר ניפגש בעצרת האו"ם מאוחר יותר החודש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על מו"מ בין ארה"ב לאיראן: לא אומר לטראמפ עם מי להיפגש

פיטורי היועץ לביטחון לאומי האמריקני – מכה קשה לרה"מ • פרשנות

צרפת, גרמניה ובריטניה נגד הכרזת הסיפוח: "הפרה חמורה של החוק"

ביום שישי בלילה התייחס טראמפ לדיווחים כי ישראל עומדת מאחורי הצבת אמצעי האזנה בכמה מקומות בוושינגטון, ביניהם בסמוך לבית הלבן, ואמר: "אני לא מאמין שישראל מרגלת אחר ארצות הברית. קשה לי להאמין שזה נכון".

"היחסים שלי עם ישראל מעולים", המשיך הנשיא האמריקני. "תסתכלו על רמת הגולן, על העברת השגרירות לירושלים שהוכרה כבירה, אפילו תסתכלו על ההסכם עם איראן. איראן מדינה הרבה יותר שונה עכשיו מאיך שהייתה לפני שנתיים וחצי. אז אני לא מאמין לכך, אני לא מאמין לסיפור הזה. הכל אפשרי אבל אני לא מאמין לזה".

כאמור, ביום חמישי פרסם אתר "פוליטיקו" הערכה של שלושה בכירים אמריקנים לשעבר, הטוענים כי ככל הנראה ישראל עומדת מאחורי הצבת אמצעי האזנה. על פי הדיווח, בניגוד למקרים אחרים שבהם עלה חשש לריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא נזף בממשלת ישראל על המהלך - ולא היו לו כל השלכות, כך על פי אחד מהגורמים. ככל הנראה, סיפר הבכיר, המכשירים נועדו לרגל אחר הנשיא טראמפ ויועציו הבכירים, ולא ברור אם הניסיונות צלחו.