לראשונה זה 50 שנה: קנזס סיטי זכתה בסופרבול

בגמר ה-NFL, האירוע הגדול ביותר בספורט האמריקני, גברה קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס על סן פרנסיסקו פורטיניינרס בתוצאה 20:31. בזמן הפרסומות שודרו תשדירי בחירות של טראמפ ובלומברג

זמן צפייה: 01:00

פסגת הספורט האמריקני: תחרות הגמר של הליגה הלאומית לפוטבול, ה-NFL, הגיעה לסיומה הלילה (שני) עם ניצחונה של קבוצת קנזס סיטי צ'יפס על קבוצת סן פרנסיסקו פורטיניינרס (49ers) בתוצאה 31:20. בתום שבוע האבל שחווה כלל הציבור בארצות הברית על שחקן הכדורסל קובי בראיינט שהלך לעולמו בהתרסקות מסוק בשבוע שעבר, חזר הציבור האמריקני לחגוג באירוע הספורט הגדול ביותר של השנה. זו זכייתה הראשונה של קנזס סיטי בפעם הראשונה זה חמישים שנה.

האירוע הטלוויזיוני, שכבר מזמן חרג את גבולות המשחק והפך למעין יום חג אמריקני, משיג על פי רוב את שיאי נתוני הצפייה בארצות הברית - עשרות מיליונים צופים בו מדי שנה. המעצמה האמריקנית מוצגת כחזקה ומפוארת: אצטדיון עצום בגודלו, קהל פטריוטי אוהד ושירת ההמנון האמריקני מול קהל של עשרות אלפים כאחת מנקודות השיא של הערב. יש שיאמרו שזו רק פסאדה - אמריקה כפי שהיא הייתה רוצה להיות, אך למעשה רחוקה מתדמית ספורטיבית ומאוחדת זו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החוקרים שמנסים להילחם בזקנה – ולהאריך את תוחלת החיים

עומאן הציעה לתווך בין ישראל לאיראן ב-2013 – נתניהו סירב

מפריצת המחסום – ועד הירי במרינה: תיעוד הטרגדיה בנמל אשדוד

אלופת הסופרבול ה-54 לשנת 2020: קנזס סיטי צ'יפס
אלופת הסופרבול ה-54 לשנת 2020: קנזס סיטי צ'יפס | צילום: טוויטר

לראשונה מזה כמה שנים, הצליחה רשת פוקס האמריקנית המשדרת את המשחק למכור את כל זמן המסך המיועד לשידור פרסומת. 5.6 מיליון דולרים שילמה חברת המשקאות בעד שידור "פרסומת הגמר" בת 30 השניות. בפרסומת נעשה הומאז' לסצנה מפורסמת מתוך הסרט שכבר הפך לקלאסיקה - "הניצוץ" בכיכובו של ג'ק ניקולסון. הפרסומת גרפה שבחים רבים מכל תעשיית הפרסום העולמית.

הסופרבול ה-54: קנזס סיטי נגד סן פרנסיסקו
הסופרבול ה-54: קנזס סיטי נגד סן פרנסיסקו | צילום: טוויטר

כיוון שמדובר בשנת בחירות, גם הפוליטיקה לא נעדרה מתחום הספורט. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, רכש זמן פרסום עבור תשדיר. טראמפ גם צייץ בטוויטר "תהנו מהמשחק. המדינה שלנו מצוינת". מן העבר השני של המפה הפוליטית, חבר המפלגה הדמוקרטית ואיש העסקים היהודי-אמריקני מייקל בלומברג, רכש אף הוא זמן אוויר לטובת תשדיר מטעמו.

בשנתיים האחרונות חלה ירידה ברייטינג של שידור התחרות, והשנה נתוני המדרוג צפויים לעלות. כמיטב המסורת, פסגת אירוע הספורט היא גם פסגת ההופעות של תעשיית הבידור והמוזיקה האמריקנית. השנה סיפקו מופע ספקטקל חד פעמי שתי כוכבות מצליחות ממוצא לטיני - ג'ניפר לופז ושאקירה. את ההמנון בתחילת המשחק שרה הזמרת דמי לובאטו.