מפריצת המחסום - ועד הירי במרינה: תיעוד הטרגדיה בנמל אשדוד

בסרטון ממצלמות האבטחה, שנחשף בחדשות 13, נראה רכבה של מרינה ראטוש נוסע בסיבובים בכניסה למתחם, לפני שאחד המאבטחים מבצע ירי לעבר האישה. גם הקלטות האירוע מותירות שאלות: "זה רכב תופת"

זמן צפייה: 03:32

הקלטות ליל האירוע וצילומי מצלמות האבטחה שנחשפו הערב (ראשון) שופכים אור על אירוע הירי של מאבטחי נמל אשדוד לעבר רכבה של מרינה ראטוש, בת 40 תושבת בית שמש, שגרם למותה. בהקלטות נשמע צוות האבטחה מתייחס לאירוע כפיגוע. "מבחינתינו זה רכב תופת. אף אחד לא מתקרב למקום".

בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות כי בשעה 22:15 רכבה של האישה פורץ במהירות את מחסום הכניסה לנמל. חשוב לדעת שהמאבטחים אינם ממוקמים בשער הכניסה אלא בעמדות תצפית אחוריות. לאחר מכן נשמע בקשר אחד המאבטחים אומר: "אני מתחיל בנוהל", ומאבטחת נוספת אומרת: "הרכב נכנס, מסתובב מתחת לתצפית, יש רעש של יריות".

בשלב זה, מתחילה ראטוש לנסוע בסיבובים. אחד מהמאבטחים מבחין ברכב, מתחיל בנוהל מעצר חשוד ויורה ירי אזהרה באוויר. "הנהגת בפנים, היא פרצה מחסום. יריתי כמה כדורי אזהרה, היא המשיכה לכיווני וניסתה לדרוס אותי", מסביר ברשת הקשר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הוריה של מרינה שנהרגה מירי מאבטח באשדוד: "לא רשלנות – רצח"

עקב חוסר אשמה: נסגר התיק נגד המאבטח שירה למוות במרינה ראטוש

אטרקציה באשדוד: אוניית משא נסחפה לחוף בשל מזג האוויר הסוער

מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד
מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

לאחר מכן העיד כי לאחר מכן הוא קרא לה לצאת מהרכב בידיים מורמות. משלא נענתה והחלה לנסוע שוב לאחור, היא ירה שוב. היא נפגעה אנושות ורכבה נעצר בחומה. "היא עשתה סיבוב והמשיכה לכיוון מבנה הביטחון, ניסיתי ירי לעברה לנטרול. היא כרגע מנוטרלת בתוך האוטו", אומר. בתגובה, שואלת המוקדנית: "מה הכוונה במנוטרלת?", והוא משיב: "היא ללא הכרה כרגע".

בשלב הזה, שלושה מאבטחים ניגשו למכנית, אך לא התקרבו אליה. על פי ההקלטות, הם היו בטוחים, כאמור, שמדובר בניסיון פיגוע.

מרינה, שנפצעה אנשוות פונתה לבית החולים, שם מתה מפצעיה. עו"ד חיים מכלוף, פרקליט המשפחה, שצפה בסרטון, אמר: "היא מסתובבת בשטח פתוח כשאין שם אף אחד, היא לא מסכנת אף אדם".

הוריה שצפו בסרטון בפעם הראשונה, אמרו בכאב: "בשביל מה הוא ירה בה? בת שלי, בלי שום סיבה. לא הייתה שם סכנה, הם סתם רצחו את הבת שלי, סתם".

כזכור, לפני שלושה ימים הודיעה פרקליטות מחוז דרום על סגירת התיק נגד המאבטח שירה למוות בראטוש. על פי הפרקליטות, "בנסיבותיו של האירוע החריג, המאבטח פעל כשורה ובהתאם לכללי הנהלים וההנחיות הקיימים באשר לפתיחה באש, בעודו סבור כי מדובר באירוע פח"ע".

ב-21 בנובמבר אשתקד, מסיבה שאינה ברורה מרינה פרצה עם רכבה את המחסום בכניסה לנמל אשדוד ולא עצרה למרות קריאות המאבטח. בניסיון לעצור אותה, איש הביטחון ירה באוויר ולעבר גלגלי הרכב, אך מרינה המשיכה בנסיעתה עד שהמאבטח נאלץ לירות לעברה ירייה אחת, אשר גרמה למותה. לפי הפרקליטות, זיכויו של המאבטח הגיע לאחר עדויות רבות שנגבו, ממצאים שונים שנאספו מהזירה וחוות דעת מקצועיות.