בערפל כבד וראות לקויה: בראיינט ו-8 נוספים נהרגו בתאונת המסוק

המסוק טס הלוך ושוב במשך רבע שעה בהמתנה לכך שהערפל יתפוגג, וכשזה לא קרה טס דרומה לאזור הררי, והתנגש בצלע הר. טקס פרסי הגראמי הוקדש לאגדת הכדורסל: "הלילה הזה הוא בשבילך"

זמן צפייה: 02:07

משטרת לוס אנג'לס אישרה הלילה (שני) כי מלבד קובי בראיינט ובתו ג'יאנה, על המסוק שהתרסק היו שבעה בני אדם נוספים שנספו.

בראיינט לקח את בתו למשחק כדורסל באדמיה שלו, שם היא הייתה צפויה לשחק. בראיינט השתמש במסוק לעתים קרובות כאשר התנועה בכבישי העיר הייתה פקוקה.

הערפל באותו זמן היה כבד, עד כדי כך שאפילו הכוחות המוטסים של משטרת לוס אנג'לס היו מקורקעים. כלי הטיס נתקל לראשונה בבעיות מזג אוויר מעל גן החיות של לוס אנג'לס, וטס הלוך ושוב באזור שש פעמים בגובה נמוך במשך רבע שעה, ככל הנראה בהמתנה לכך שהערפל התפזר.

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה במשחק כדורסל | צילום: רויטרס

הערפל החמיר, והמסוק פנה דרומה, לכיוון אזור הררי יותר. לפתע המסוק עלה משמעותית בגובה הטיסה. בשעה 9:45 בבוקר (שעון החוף המערבי) המסוק התנגש בצלע הר.

בטקס פרסי הגראמי שנערך הלילה, התייחסו המשתתפים לטרגדיה. "הלילה הזה הוא בשבילך", אמרה הזמרת ליזו בפתח האירוע, ושרה את שירה "Cuz I Love You". אלישיה קיז, שהנחתה את הטקס, הקדישה אותו לזכרו, ושרה את השיר "It's So Hard To Say Goodbye".

מחוווה לקובי בראיינט בטקס פרסי הגארמי
מחוווה לקובי בראיינט בטקס פרסי הגארמי | צילום: רויטרס

כזכור, אמש נהרג כוכב ה-NBA לשעבר, קובי בראיינט בן ה-41, בהתרסקות מסוק בקליפורניה. כדורסלן העבר נספה בתאונה עם אחת מבנותיו בת ה-13, חברתה, אחד מהוריה והטייס שגם שהו בכלי הטיס הפרטי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ ואמר כי מדובר ב"חדשות נוראיות" והנשיא לשעבר ברק אובמה כתב: "קובי היה אגדה על המגרש ורק התחיל את מה שהיה הופך לפרק ב' משמעותי. כהורים, לאבד את הבת ג'יאנה שובר את ליבנו עוד יותר. שולחים אהבה ותפילות למשפחה ביום הבלתי נתפס הזה".

זירת ההתרסקות בה נהרג קובי בראיינט
זירת ההתרסקות בה נהרג קובי בראיינט | צילום: רויטרס

הכדורסלן המפורסם וחברו לשעבר לקבוצה, שאקיל אוניל, כתב: "אין מילים לתאר את הכאב בעקבות מותם של אחי קובי ובתו. אני אוהב אותך ואתגעגע אליך. תנחומיי למשפחת ברייאנט ושל הנוסעים הנוספים במסוק". הכדורסלן כרים עבדול-ג'באר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנשים רבים יזכרו אותו כספורטאי שהעניק השראה לדור שלם של שחקני כדורסל, אבל אני תמיד אזכור אותו כאדם שהיה הרבה מעבר לספורטאי".

בוכים ומדליקים נרות זכרון על קובי בריאנט
בוכים ומדליקים נרות זכרון על קובי בריאנט | צילום: רויטרס

הכדורסלן הישראלי עומרי כספי אמר: "זו טרגדיה שאין כדוגמתה. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו. מגדולי ספורטאי העולם, דמות להערכה בלתי רגילה. מבחינתי סימל את כל היופי שבספורט, העבודה הקשה שלו והרצון לנצח דחפה אותו מעבר לכל גבולות ההגיון. לא אשכח את הסל המנצח שקלע נגדנו בסטייפלס סנטר ב-2010 ממש ליד הספסל שלנו. כזה הוא היה. ווינר שאין שני לו. לחשוב על אשתו במצב כזה, בלתי נתפס. איזה אסון".

גופיית המשחק של קובי בראיינט עם הכיתוב RIP
גופיית המשחק של קובי בראיינט עם הכיתוב RIP | צילום: רויטרס