החוקרים שמנסים להילחם בזקנה - ולהאריך את תוחלת החיים

העתיד יהיה שונה ממה שאנו מכירים היום? בישראל ובעולם מנסים מדענים לפצח את התעלומות שיהפכו את החיים שלנו לארוכים ולאיכותיים יותר. "האנשים בעתיד יהיו משופרים" • "עד 150", חלק א

זמן צפייה: 08:54

חוקרים ומדענים בישראל ובעולם עובדים במרץ על פיתוחים פורצי דרך שישנו את האנושות ויאריכו את חיינו. על פי הירחון "טיים" הדור הבא יחיה בממוצע כ-142 שנה: "השאלה האמיתית היא לא אם הילדים האלה יחיו עד 150 שנה, אלא אם הם בכלל יהיו הומו ספיאנס", אמר ד"ר יעקב בן שאול, חוקר הזדקנות ועתידן. "הם כבר יהיו אנשים משופרים ביכולת הגפיים וביכולת התקשורת, ביכולת החישובית שלהם".

בימים אלה עובדת קבוצה גדולה של חוקרים במכון וייצמן, על פרויקט חדשני – 10K. מטרת הפרויקט לרפא אותנו ממחלות שעדיין לא חלינו בהן. "זהו פרויקט ראשון מסוגו בעולם שבו אנחנו עוקבים אחרי קבוצה מאוד גדולה של אנשים לאורך הרבה שנים, כשהמטרה היא להשתמש בכל הטכנולוגיות שזמינות לנו היום כולל טכנולוגיות חדשות שפיתחנו כדי לאפיין התפתחות של מחלות הרבה לפני שהן קורות", הסביר פרופסור ערן סגל, ראש צוות המחקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עומאן הציעה לתווך בין ישראל לאיראן ב-2013 – נתניהו סירב

דיווח: חמושים פוצצו צינור גז בין ישראל למצרים בצפון סיני

חשש בישראל: מוצרים רבים יתייקרו בגלל מחסור בחומרי גלם מסין

טכנולוגיה עתידנית
טכנולוגיה עתידנית | צילום: חדשות 13

"למעשה, אנחנו יודעים על מחלות כשכבר מופיעים הסימפטומים, אבל הרבה לפני כן ניתן לראות את סימני המחלות. על ידי מדידה מאוד גדולה של קבוצת אנשים ומעקב לאורך זמן, נוכל לזהות את הסימנים הרבה לפני שהמחלות מתפרצות", אמר פרופסור סגל. מחלות לב או סוכרת, מגורמי המוות המשמעותיים ביותר בישראל, מופיעות בעיקר כשאנחנו מזדקנים. הצלחה של החוקרים במכון ויצמן תשפיע באופן ישיר על אורך החיים שלנו.

לפני חמישים שנה תוחלת החיים של אישה בישראל הייתה 73. היום חיות הנשים בממוצע קצת יותר משמונים וארבע שנים. גם בקרב הגברים שלנו נרשמה גדילה בתוחלת החיים, ביותר מעשור. במבט כלל עולמי, המדינה הקטנה במזרח התיכון נמצאת במקום התשיעי והמכובד בכל הנוגע לתוחלת החיים הממוצעת, אחרי יפן ואיטליה, אבל לפני שוודיה, קנדה וצרפת.