סקר בארה"ב: 84% מהנשים הוטרדו מינית במהלך ריצה בחוץ

94% מהמוטרדות כלל לא קיבלו עזרה לאחר המקרים - ורובן אף הפסיקו להתאמן באופן נחרץ. "גבר יצא מאחורי עץ כשמסכה על פניו וחשף את עצמו בפניי"; "ברית הרצים" תנסה לשים סוף לתופעה המטרידה

מותג נעלי הריצה ניוטון
מותג נעלי הריצה ניוטון | צילום: יחצ

"כשרצתי בפארק, גבר עם מסכה הגיח לפתע מאחורי עץ, הוריד את מכנסיו וחשף את עצמו בפניי", כך סיפרה מגי סאליבן, אצנית תחרותית, על ההטרדה המינית שעברה בזמן שהתאמנה ב"סנטרל פארק", שבניו יורק. אבל מגי לא לבד.

סקר שנערך לאחרונה בארצות הברית מצא כי 84% מהנשים שנשאלו העידו שהוטרדו מינית בזמן שקיימו פעילות גופנית מחוץ לכותלי חדר הכושר, בעוד 70% מהגברים סיפרו שלא חוו אירוע דומה. סאליבן הוטרדה לראשונה כבר בגיל 15, כאשר גבר עצר את מכוניתו בסמוך אליה, פתח את החלון ושאל אם בכוונתה להיכנס אליו לרכב. "הנדתי בראשי לשלילה והמשכתי לרוץ", נזכרה סאליבן, "פחדתי כל כך, אז שיניתי את מסלול הריצה שלי לכיוון אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיונות הפורענות של הג'יהאד האסלאמי – נוחים לחמאס • פרשנות

כשנה לאחר החילוץ הדרמטי של הלכודים: המערה בתאילנד נפתחה לקהל

"תרבות הסמוך": הורי החניכים שפונו התריעו על המצב – ולא נענו

הליכה או ריצה?
הליכה או ריצה? | צילום: fortolia

עוד נתון מצער שעלה מהסקר מגלה כי 94% מהנשים שהוטרדו כלל לא קיבלו עזרה, וזו ככל הנראה אחת מהסיבות לכך שלא מעט מהן הפסיקו להתאמן באופן נחרץ - ולא חזרו יותר לפארק.

כדי להילחם בבעיה, חברו יחד שני עיתונים בארה"ב ויצרו את "ברית הרצים". ברית זו תנסה לעצור את התופעה ותתמוך בריצה בטוחה יותר. "נשים לא צריכות להפסיק לרוץ אם מטרידים אותן," אמרה טיילור רוג'ק, מיוזמי הברית ועורכת המגזין "רצים בעולם", והוסיפה: "חשוב לנו לוודא שנשים יידעו שכאשר מטרידים אותן - זו לעולם לא אשמתן".