כשנה לאחר החילוץ הדרמטי של הלכודים: המערה בתאילנד נפתחה לקהל

בחודש יולי 2018 העולם נשא את עיניו ל-12 הילדים ומאמנם שנלכדו במשך 17 יום במערה שהוצפה. בשבוע שעבר פתחו הרשויות את המערה למבקרים - אבל עם מגבלה: רק 20 בני אדם יוכלו להיכנס בכל פעם

ניסיונות החילוץ של קבוצת כדורגל שנתקעה במערה בצפון תאילנד ,רויטרס
ניסיונות החילוץ של קבוצת כדורגל שנתקעה במערה בצפון תאילנד ,רויטרס | צילום: רויטרס

למעלה משנה חלפה מאז ש-12 ילדים ומאמן הכדורגל שלהם נלכדו במערה בצפון תאילנד וחולצו בתום 17 ימים מפחידים, מלחיצים ומורטי עצבים - והשבוע מערת "תאם לואנג" נפתחה באופן רשמי למבקרים. כ-2,000 בני אדם הגיעו לאתר ביום שישי שעבר, בתקווה להיות בין הראשונים שנכנסים למקום.

על פי "בנגקוק פוסט", במהלך השנה הגיעו למערה יותר ממיליון אנשים, אך בעקבות המקרה הכניסה לא הותרה לאף אדם, עד שכאמור, ביום שישי הוסר המחסום והרשויות אפשרו רק ל-20 מבקרים להיכנס בכל פעם אל החדר הראשון במערה. למקרה שגם אתם מתכננים לבקר שם בקרוב - שעות הכניסה הן החל מ-08:30 ועד לשעה 16:30.

לכתבות נוספות בנושא >> 

החילוץ בתאילנד הושלם: לאחר 17 ימים – כל הלכודים הוצאו מהמערה

קבוצת נערים לכודה במערה בתאילנד: הגשם הכבד מקשה על החילוץ

שמחה מוקדמת? "החילוץ מהמערה בתאילנד עלול להימשך חודשים"

ניסיון החילוץ במנהרה בתאילנד
ניסיון החילוץ במנהרה בתאילנד | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש יולי 2018, "חזירי הבר" -  קבוצת נערים בגילאי 16-11, והמאמן שלהם, בן 25, נכנסו למערה, שמגיעה לעומק של כמה קילומטרים מתחת לקרקע. הקבוצה נלכדה לאחר שגשם כבד הציף את הכניסה למערה, שנחשבת ליעד תיירותי פופולרי בצפון תאילנד. ב-"תאם לואנג", על המבקרים לעבור בכניסתם וביציאתם דרך זרם מים קטן בדרך כלל, ולכן במידה של הצפה - המעבר אינו אפשרי.

בשל הגשמים וההצפות, לא ניתן היה לחלץ את הקבוצה, וככל שחלף הזמן גבר החשש כי הולכים ופוחתים הסיכויים לחלצם בשלום. תשעה ימים אחרי תחילת החיפושים הילדים נמצאו, ובתום כשבועיים וחצי חולצו כולם כשהם בריאים ושלמים. 

הילדים שחולצו מהמערה בתאילנד כפי שתועדו בבית החולים
הילדים שחולצו מהמערה בתאילנד כפי שתועדו בבית החולים | צילום: חדשות 13