המהומות בארה"ב נמשכות: 1,400 מפגינים נעצרו בסוף השבוע

ההפגנות האלימות עקב מות ג'ורג' פלויד בידי שוטר במהלך מעצר נמשכות בעשרות מדינות. ניידות משטרה הוצתו ומבנים הושחתו. בדאלאס, גבר שניסה למנוע ממתפרעים לבזוז את חנותו הותקף ונפצע קשה

זמן צפייה: 08:51

המהומות האלימות בארצות הברית נמשכו גם הלילה (ראשון) בעשרות ערים שונות, זאת, על רקע מותו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור, בידי קצין משטרה במהלך מעצר. במהלך סוף השבוע נעצרו כ-1,400 מפגינים.

ניידות משטרה הוצתו ומבנים הושחתו, המפגינים קראו קריאות נגד אלימות המשטרה ונגד תופעות גזעניות, חלקם גם התעמת עם כוחות הביטחון. בדאלאס, גבר שניסה למנוע ממתפרעים לבזוז את חנותו הותקף ונפצע קשה.

על אף שמושל מינסוטה הכריז על גיוס מלא וחסר תקדים של המשמר הלאומי, המחאות המשיכו. כמו כן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לצבא להעלות כוננות - ושתי פלוגות של המשטרה הצבאית כבר מוכנות להיכנס לעיר שנמצאת כעת בעוצר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "אם לא נשמור על הכללים – נצטרך לחזור להגבלות במשק"

היסטוריה בארה"ב: רכב חלל מאויש של "SPACE X" שוגר לחלל

אחד השוטרים מאירוע הירי בי-ם: "השוטר השני כנראה נבהל וירה"

מלבד במניאפוליס שם אירעה התקרית, התקיימו הפגנות בין היתר בוושינגטון הבירה, סמוך לבית הלבן, בדנבר, בניו יורק ובמקומות רבים נוספים. בסוף השבוע נורה בדטרויט למוות בן 19 במהלך העימותים, במקביל פונה שוטר לבית החולים לאחר שנפגע מסלע שהושלך לעברו. גם ביוסטון, טקסס פונו כמה שוטרים לאחר שנפגעו בעימותים עם המפגינים.

אתמול הוטל עוצר על הבית הלבן במהלך המהומות. מחוץ למטה רשת CNN באטלנטה התאספו מפגינים רבים, חלקם השחיתו את קירות המבנה וניפצו את קירות הזכוכית החיצוניים, זאת לאחר שיום לפני כן נעצרו כתב וצלם של הרשת בשידור חי ללא סיבה נראית לעין במהלך סיקור ההפגנות במיניאפוליס – ושוחררו לאחר זמן קצר.

המהומות בארה''ב
המהומות בארה''ב | צילום: רויטרס

ההפגנות מתקיימות למרות ששלשום נעצר דרק שובין, קצין המשטרה שתועד כשהוא חונק למוות את פלויד, והואשם ברצח מדרגה שלישית ובעבירת הריגה. ממסמכי האישום עלה, כי שובין חנק את פלויד עם הברך שלו במשך שתי דקות ו-43 שניות אחרי שפלויד כבר היה ללא תזוזה. בנוסף נעצרו שלושה שוטרים נוספים שהיו עמו בזירה, והתביעה במינסוטה הודיעה כי כתבי אישום צפויים להיות מוגשים גם נגדם.

מהומות בארה''ב
מהומות בארה''ב | צילום: רויטרס