אחד השוטרים מאירוע הירי בי-ם: "השוטר השני כנראה נבהל וירה"

בחקירתו שחזר אחד מלוחמי מג"ב את התקרית שבה נורה למוות צעיר בעל צרכים מיוחדים בעיר העתיקה, וטען שהורה על הפסקת הירי. אוחנה: "עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים"

זמן צפייה: 03:56

אחד מלוחמי מג"ב שירו הבוקר (שבת) באיאד אלחלאק בעיר העתיקה בירושלים, סיפר בחקירתו במשטרה את גרסתו לאירוע. "אני יורה לפי הנהלים בזמן מרדף, לעבר חלקו התחתון של הגוף", שחזר. "הכדורים שלי לא פגעו. כשאנחנו מגיעים לחדר האשפה ומבינים שהחשוד לא יכול לברוח, אני מורה על הפסקת ירי ומפסיק לירות. השוטר השני כנראה נבהל או רואה משהו שגורם לו להיבהל, אולי תנועה של החשוד, הוא יורה שתי יריות לעבר החשוד".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מסר בעקבות הרג הצעיר: "אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

עוד בחדשות 13:

אבי הצעיר שנורה בי-ם: "כל בוקר ראה את השוטרים בדרכו לבי"ס"

שוטרים הרגו חשוד שניסה להימלט. לאחר מכן התברר כי לא היה חמוש

מוקדם יותר היום סיפר לחדשות 13 אביו של איאד, חיירי אלחלאק, כי מדובר בנתיב הקבוע שעשה איאד לבית הספר, וכי סביר להניח שהשוטרים ראו אותו לא פעם. "כל יום בבוקר הוא היה הולך לשם", סיפר האב, "האירוע קרה ממש בשער הכניסה לבית הספר, בערך מאה או מאתיים מטרים משם". עוד סיפר, כי לאחר התקרית ביצעה המשטרה חיפוש בביתו, למרות שמחקירה עלה שאיאד אלחלאק לא נשא נשק. הוא אף טען כי במהלך החיפוש אחד החיילים קילל את בתו. "הם חיפשו בכל הבית ולא מצאו כלום", הוא אמר.

איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה
איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה

עורכי דינו של אחד השוטרים החשודים בירי, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו כי הם היו משוכנעים כי מדובר בניסיון פיגוע. "על פני הדברים ברור כי ככל ואכן התרחשה טרגדיה, לשוטרים היה ברור בזמן אמת כי הם פועלים בדיוק באופן המצופה מהם וכי היו משוכנעים כי הם מונעים פיגוע דמים, אחד מני רבים המתבצעים בעת האחרונה בגזרה זו ואשר גבו בעבר חיי אזרחים ושוטרים כאחד", מסרו, "נמתין עתה להמשך החקירה".

זירת הירי סמוך לשער האריות, הבוקר
זירת הירי סמוך לשער האריות, הבוקר | צילום: חדשות 13

מחקירת האירוע עד כה עולה כי אלחלאק נורה לפחות 7 או 8 פעמים בידי שוטרי מג"ב, וכי כדור אחד או שניים פגעו בו בעודו נמלט מהם בחדר האשפה שבשער האריות. מהמשטרה נמסר לאחר הירי כי השוטרים שהבחינו בו בסמוך לשער האריות, הבחינו בחפץ חשוד שנשא, וקראו לו לעצור. הוא ברח והכוח פתח במרדף רגלי אחריו, במהלכו הוא נורה ונהרג.

לאחר הירי נמצא כי הוא לא נשא אקדח או כלי נשק אחר. גורמים פלסטיניים טוענים כי הנער היה בעל צרכים מיוחדים, ולכן לא הבין מה השוטרים ביקשו ממנו. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התקרית, ובמחלקה לחקירות שוטרים החלו לגבות עדויות מהמעורבים. השוטר שירה בחשוד צפוי להיחקר היום באזהרה במח"ש.