20 יום לבחירות בארה"ב: המיליארדר חיים סבן בריאיון לחדשות 13

בריאיון מיוחד, טוען התורם הגדול ביותר למפלגה הדמוקרטית שקמפיין ביידן למד מטעויות העבר, והוא מתמקד במדינות המתנדנדות. "הרבה תומכי טראמפ מתביישים להודות בכך"

זמן צפייה: 05:39

חיים סבן, מיליארדר ופhלנתרופ יהודי אמריקני ,ידוע בתמיכתו הכספית הרחבה למפלגה הדמוקרטית. לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד שלושה שבועות בארה"ב, בריאיון מיוחד לחדשות 13, מספר סבן על תחושותיו לקראת מערכת הבחירות הסוערת, על שגיאותיה של המועמדת הקודמת מטעם הדמוקרטים ומה בכוונתו לעשות יום אחרי הבחירות, אם טראמפ יזכה.

בהתייחסו לסקרים האופטימיים עבור ביידן, טען סבן כי "לא הייתי אומר שהמצב בסקרים הוא מדהים, שכן ישנם שני דברים שנותרים לא ברורים - עד כמה תצליח התוכנית של טראמפ לפגוע בפתקי ההצבעה שנשלחים בדואר, וזאת מכיוון שהם משמשים בעיקר את הבוחרים הדמוקרטים. שנית, ישנם רבים שמצביעים עבור טראמפ מכיוון שהם תומכים במדיניות שלו, אך מתביישים להודות בכך כי הם יודעים מי הוא האיש". להערכתו של סבן הקרב דווקא צמוד מאוד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: שר הדתות שימש רב בחתונה המונית • תיעוד

גנץ דורש לסיים את הסגר ביום שישי – נתניהו מכוון ליום שני

עקב עזיבת פרופ' רביד: בכירים במעייני הישועה מאיימים להתפטר

חיים סבן
חיים סבן | צילום: חדשות 13

עוד טען סבן כי המפלגה הדמוקרטית למדה מהטעות שעשתה קלינטון, שקיבלה יותר קולות מטראמפ אך הפסידה לו במדינות המתנדנדות: "קמפיין ביידן למד את השגיאות של הילארי, שכן הם עובדים חזק מאוד על המדינות המתנדנדות". עוד הוסיף סבן את נקדות החוזק לדעתו של ביידן: "המספרים לא משקרים, יש תמיכה כספית רצינית מאוד בקמפיין שלו, יותר מאשר אצל הרפובליקנים - מה שמראה על התלהבות רבה מצד הדמוקרטים".

סבן אומנם לא תקף ישירות את טראמפ, אך רמז לכישלונותיו: "לאיראן כיום יש פי שלושה יותר אורניום מועשר ממה שהיה לה לפני ארבע שנים. כיום, נספרו בארה"ב 218 אלף מתים, וזאת על רקע אמירותיו של הנשיא - 'אל תדאגו, זה ייגמר בקרוב'", והוסיף: "המבין יבין, שאם היו נוקטים אז בצעדים, בזמן שהנשיא ידע שזה רציני, אולי היו פה רק 100 אלף מתים". לאחר שנשאל מה יקרה אם טראמפ יהיה זה שיזכה בבחירות - סבן ענה בציטוט משיחה שניהל עם אשתו בנושא: "אני מתלבט בין נסיעה לשוויץ או לאיי הבהאמה".