מאות חולים נוספים בקורונה בקוריאה, חשש מפני התפרצות בארה"ב

כמעט 600 חולים חדשים דווחו בקוריאה הדרומית, שם יותר מ-3,000 איש כבר נדבקו. מגמה מדאיגה בארה"ב: "הדבקה קהילתית", חולים שנדבקו כנראה בתוך המדינה, וכעת החשש מפני הפיכתה למוקד הדבקה

זמן צפייה: 04:17

נגיף הקורונה – תמונת מצב: בעוד שבסין נשמרת המגמה האופטימית יחסית של ירידה בכמות הנדבקים והמתים ליממה, בעולם כולו ה"קוביד 19" ממשיך להתפשט. הבוקר (שבת) דיווחה קוריאה הדרומית על על כמעט 600 מקרים חדשים. בסך הכל נדבקו במדינה עד כה כ-3,150 איש, עד כה 17 מצאו את מותם.

גם בארצות הברית התמונה מדאיגה. עד כה 64 איש נדבקו מהנגיף במדינה, אבל החשש הגדול כעת הוא מפני "הדבקה קהילתית". לפחות שלושה חולים שאותרו בארה"ב נמצאו ככאלה שלא ביקרו בחו"ל במהלך החודשים האחרונים, וגם לא באו במגע עם מישהו שהיה בחו"ל ונדבק.

החשש הגדול כעת הוא מפני הפיכת ארה"ב למוקד הדבקה בעצמה, בדומה לקוריאה הדרומית, איראן, איטליה ויפן, שם ישנן הידבקויות פנימיות מה שמאיץ את הקצב. גם במדינות נוספות שאינן נחשבות למוקד הדבקה דווחו בימים האחרונים על הידבקויות פנימיות. כך לדוגמא בצרפת מת אדם שלא יצא מהמדינה ולא בא במגע עם אדם שהגיע מחו"ל; גם בבריטניה אותר חולה שככל הנראה נדבק בשטח המדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסעדה בעפולה, שופרסל במגדל העמק: המסלול שעשה חולה הקורונה

בצל הקורונה: כך נערכת יפן לפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו

שני מקרים חדשים של קורונה בישראל: תושבי הצפון שחזרו מאיטליה

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס
תושבי העיר ווהאן עוטים מסכות להגנה מפני הידבקות בקורונה
מגמה חיובית. אזרחים בסין | צילום: רויטרס

לאור המצב המחמיר, הממשל האמריקני החליט את כינוס מנהיגי מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN), שתוכנן להיערך בעוד שבועיים בלאס וגאס. ביום שישי העלה ארגון הבריאות העולמי את דרגת הסכנה מפני מגיפה עולמית לרמה הגבוהה ביותר.

הבוקר דיווחו הרשויות באיראן כי מניין המתים מהמחלה עלה ל-43, לאחר שתשעה בני אדם מתו במהלך הלילה. בסך הכל אובחנו באיראן 593 מקרים של נדבקים, כך על פי ההודעה הרשמית של הרשויות. בימים האחרונים נשמעות לא מעט טענות על כך שהמספר האמיתי גבוה הרבה יותר, והמספרים הנמוכים הם למעשה טיוח של התופעה באיראן.

אולם למרות הסכנה, בארגון הבריאות העולמי טוענים עדיין כי עדיין יש סיכוי להכיל את הנגיף לפני שיהפוך למגיפה עולמית, "אם יצליחו לשבור את שרשרת ההדבקה", כהגדרת הארגון. יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס גברהיסוס, אמר כי בנוסף להתמודדות עם הנגיף עצמו, "אחד האתגרים המשמעותיים כעת הוא ההתמודדות עם המידע השגוי שמופץ".

תמונת המצב העולמית ממשיכה להיות מדאיגה. יותר מ-83,000 בני אדם חולים בנגיף ברחבי העולם, רובם בסין ובעוד יותר מ-50 מדינות, בהם שבעה עד כה בישראל. יותר מ-2,900 בני אדם כבר מצאו את מותם כתוצאה מהנגיף. מספר המחלימים עד כה עומד על כמעט 40,000 בני אדם. בסין עצמה דווח הלילה על כ-430 חולים, ו-47 מתים חדשים.

מלבד העליה בכמות החולים, המשך ההתפשטות פוגע גם בכלכלה העולמית. אתמול נסגר המסחר בוול סטריט בירידות שערים, מה שהפך את השבוע שחלף לגרוע ביותר מאז המשבר הגדול בשנת 2008. כלכלנים מעריכים כי אם הנגיך לא ייעצר, מצב הכלכלה העולמית אף צפוי להחמיר.