מסעדה בעפולה, שופרסל במגדל העמק: המסלול שעשה חולה הקורונה

במשרד הבריאות פרסמו הבוקר את רשימת המקומות בהם היה האדם השביעי שנמצא חולה בנגיף בישראל, תושב מגדל העמק. במשרד הודיעו שכל מי שהיה איתו בטיסה או באחד המקומות - עליו להיכנס לבידוד

זמן צפייה: 06:32

נגיף הקורונה בישראל: במשרד הבריאות פרסמו הבוקר (שבת) את המסלול שעשה החולה השביעי בנגיף שאותר אתמול, תושב מגדל העמק. על פי הנתונים שבידי המשרד – החולה הגיע בטיסת איזיג'ט 4849 U2, שנחתה בתאריך 22.2.2020 ביום שבת בשעה 18:00 בישראל.

עוד נמסר כי מבדיקת החקירה האפידימיולוגית עולה כי ב-25.2.2020 ביום שלישי ביקר החולה בשופרסל באזור תעשייה מגדל העמק בין השעות 17:00 ל-18:00. בנוסף ביקר החולה ב-27.2.2020, ביום חמישי, ביקר החולה במסעדת "אחוזה" בעפולה, בין השעות 14:00 ל-15:30.

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה בטיסה הנ״ל וכן בזמן ובמקומות שצויינו למשך 15 דקות או יותר, יש להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות, או לחילופין במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400.

נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

אמש הודיע משרד הבריאות על שני מקרים חדשים ונפרדים של נשאי נגיף הקורונה בישראל - החולה השישי והשביעי, תושבי הצפון שחזרו מוקדם יותר השבוע מאיטליה, ונדבקו שם. נדבק אחד הוא תושב קיבוץ כברי הסמוך לנהריה, שחזר מאיטליה לפני שישה ימים. הנדבק הנוסף, כאמור תושב מגדל העמק, נדבק גם הוא באיטליה ויאושפז בבית החולים שיבא.

אתמול גם פורסמו המקומות שבהם שהה החולה השישי מאז ששב לישראל. הנשא הגיע לישראל בטיסת Az810 של אליטליה, שנחתה ב-22 בפברואר בשעה 03:00. באותו היום הוא שהה כ-30 דקות בסניף "ארומה ישראל" בתחנת דלק פז על כביש החוף שב"בית הפנקייק" בשעה 06:30. בין השעות 13:00-11:00 שהה בחנות מוצרי חשמל בשייח דנון ובחנות הנעליים "מחסני זול פוסט" בקרית אתא. למחרת, ביום ראשון, היה ב"חומוס פרלמנט" ובתחנת פז בנהריה בין השעות 11:30-12:00.

מוקדם יותר אתמול אובחן שמעון דהאן, ששהה על "ספינת הקורונה" ואושפז ביפן, כנשא של הנגיף הסיני, למרות שהרשויות במדינה הודיעו כי אינו לוקה במחלה. דהאן טס בטיסה מסחרית של חברת "טורקיש איירליינס" מטוקיו דרך איסטנבול, טיסה TK53, ומאיסטנבול לתל אביב, טיסה TK784, שנחתה בישראל בשעה 08:55. על כל נוסעי הטיסה שנחתה הבוקר ושהיו עמו על המטוס להכנס לבידוד בית באופן מיידי ל-14 יום ולדווח על כך למשרד הבריאות.

נוסף על כך, הזמר ליאור נרקיס, שביקר השבוע בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה שבו שהה אחד החולים שעות ארוכות. הזמר סיפר בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי "לחצתי יד לחולה, ובמשרד הבריאות אמרו שאין הנחיות מיוחדות בעניין. היום התקשרתי למד"א שאמרו שהשתנו ההנחיות - שלא אצא מהבית, אבל אני מרגיש מעולה לגמרי".

נרקיס הוא לא הזמר היחיד שנאלץ להיכנס לבידוד - אתמול פנה הזמר סגיב כהן במכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ודרש שיפוצה ב-140 אלף שקלים בגין אובדן הכנסתו מהופעות שביטל בגלל הבידוד שנכפה עליו, מאז שחזר מתאילנד. בריאיון ל"שש – אמנון לוי" סיפר כהן כי "בעקבות ביטולי ההופעות שלי, יש לי הפסד לא מבוטל של כסף, הנזק נגרם גם לנגנים שנאלצתי לבטל את עבודתם, אני רוצה להבין מי דואג לעצמאים".