אחרי הביקורת: ג'רמי קורבין התנצל על האנטישמיות במפלגתו

מנהיג הלייבור בבריטניה הביע צער לראשונה על המשבר בתנועתו, וטען כי הוא מתמודד עמו. לדבריו, "המפלגה ואני לא מקבלים אנטישמיות בכל צורה - מתנצל על הדברים שקרו לאחרונה"

זמן צפייה: 01:19

אחרי ביקורת הולכת וגדלה - מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, התנצל היום (שלישי) לראשונה על משבר האנטישמיות במפלגתו, אך התעקש שהוא "התמודד עם זה". לדבריו, "המפלגה ואני לא מקבלים אנטישמיות בכל צורה. אני מאוד מצטער על כל מה שקרה לאחרונה".

קורבין סירב בתוקף להתנצל ישירות בראיונות לתקשורת בימים האחרונים, על אף שהנושא עלה לסדר היום הציבורי במערכת הבחירות - אם כי הצטער בעבר. הוא הוסיף כי "מפלגות אחרות גם מושפעות מאנטישמיות". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד שר החוץ, הביטחון לאשכנזי: המתווה המתגבש בין נתניהו לגנץ

הצעירה הבריטית העידה בקפריסין: "יצאתי מהחדר רועדת וצורחת"

רוסיה: פוטין אישר חוק המגדיר עיתונאים ובלוגרים "סוכנים זרים"

ג'רמי קורבין, מועמד לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה
ג'רמי קורבין, מועמד לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה | צילום: רויטרס

נשיאת הקהילה היהודית בבריטניה, מארי ואן דר זיל, אמרה כי קורבין לא "עסק" באנטישמיות במפלגתו, ולטענתה "אלפי תלונות הועלו בפני הלייבור על מקרי אנטישמיות מצד החברים במפלגה, כאשר במקרים רבים מתעלמים מהתלונות, ובמקרים אחרים חברי המפלגה שוחררו לאחר נזיפה קלה".

כל זאת כמובן על רקע עוד תקריות אנטישמיות במדינה, ופרסום מאמר חריף של הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, שתקף בשבוע שעבר את קורבין ואת מפלגתו והאשים אותה באנטישמיות. בנוסף על כך, כחלק ממסע תעמולה של הלייבור שמוקדש למיעוטים פורסם סרטון שלא כלל את הקהילה היהודית.

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס
הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס | צילום: רויטרס

כאמור, מירוויס טען כי המפלגה לא עושה מספיק כדי לעקור מתוכה גזענות כלפי יהודים, וביקש מהציבור הבריטי, לקראת הבחירות שייערכו ב-12 בדצמבר, "להצביע לפי צו מצפונם". המנהיג היהודי הבכיר כתב שהעלאת החששות שלו בנוגע למפלגת הלייבור "היא אחד מהרגעים הכואבים שלי מאז שנכנסתי לתפקיד". עוד אמר כי "הרוב המוחץ של יהודי בריטניה חרד מהאפשרות של ניצחון ללייבור".

"עד כמה צריך מנהיג האופוזיציה לקחת חלק בדעות קדומות כדי להיחשב לא כשיר לתפקיד?", שאל. "האם לאחר שקשר עצמו עם אלה שהסיתו נגד יהודים זה מספיק? האם הכינוי 'חברים' לאלה שתומכים ברצח יהודים זה מספיק? נדמה שלא".

"הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים – של כבוד עבור כל האנשים", כתב מירוויס. "רבים מחברי המפלגה ומחוקקים, יהודים ולא יהודים כאחד, חשים בושה ממה שקורה". הרב הוסיף כי האיומים ששיגרה הנהגת הלייבור כלפי מחוקקים, חברים ואנשי צוות "אינה הולמת", ואמר כי "היא אינה יכולה עוד להיחשב כמפלגת שוויון המתנגדת לגזענות".