בתום מותחן היסטורי: דיוקוביץ' גבר על פדרר וזכה בווימבלדון

הסרבי המדורג 1 בעולם הציל 2 נקודות אליפות וניצח את הטניסאי השוויצרי בשובר שוויון במערכה ה-5, לאחר משחק הגמר הארוך בהיסטוריית הטורניר. זהו תואר הגראנד סלאם ה-16 בקריירה של דיוקוביץ'

זמן צפייה: 01:24

בתום גמר בלתי נשכח: נובאק דיוקוביץ', הטניסאי הסרבי המדורג ראשון בעולם, גבר על רוג'ר פדרר השוויצרי, המדורג שלוש, בשובר שוויון היסטורי במערכה החמישית 6:7 (5), 6:1, 6:7 (4), 6:4, 12:13 (3) וזכה בטורניר ווימבלדון בפעם החמישית בקריירה. מדובר בתואר הגראנד סלאם ה-16 בקריירה של דיוקוביץ', שמתקרב ליריבו המחזיק ב-20 תארי גראנד סלאם.

פדרר הגיע למשחק אחרי ניצחון ענק על הנמסיס רפאל נדאל, אך למרות זאת, רבים התקשו להאמין שהוא מסוגל למתוח את דיוקוביץ', שנמצא בכושר מצוין. הטניסאי האגדי, חודש לפני יום הולדתו ה-38, מתח את יריבו למשך 4 שעות ו-55 דקות, משחק הגמר הארוך בהיסטוריית הטורניר, אך ייאלץ להתספק בסגנות ובמחיאות הכפיים של הקהל, שיצא מגדרו לאור תצוגת הענק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חפץ: יאיר נתניהו צרח – "אלוביץ' לא מספק הסחורה – חרף ההטבות"

"טיפולי המרה הם פשע שנאה": מאות בהפגנת קהילת הלהט"ב נגד פרץ

ברק הסכים לוותר על ראשות המפלגה למען איחוד – פרץ עדיין מהסס

נובאק דיוקוביץ' זוכה בווימבלדון
נובאק דיוקוביץ' זוכה בווימבלדון | צילום: רויטרס

מהלך המשחק: המערכה הראשונה התנהלה תוך מפגן הגשות דומיננטי של שני הצדדים, שסירבו לאפשר אחד לשני אפשרויות שבירה. לבסוף, הלכה המערכה לשובר שוויון, אותו ניצח "נולה" 5:7. פדרר לא קרס מנטלית מההפסד ועלה למערכה השנייה בטירוף, כשהוא שובר את יריבו פעמיים ועולה ל-0:3 מהיר. משם, השוויצרי המשיך בטניס מרהיב וניצח את המערכה השנייה 2:6.

המערכה השלישית התנהלה בדומה לראשונה, ולאחר נקודות ארוכות רבות, השניים הגיעו לשובר שוויון נוסף, שגם הוא הלך לטובת המדורג ראשון בעולם. אולם, פדרר לא נשבר, הציל נקודות שבירה במערכה הרביעית, שבר את יריבו פעם נוספת וניצח את המערכה הרביעית.

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | צילום: רויטרס

ארבע המערכות הראשונות, כך התברר, היו רק הפתיחה לקונצרט הענק של המערכה החמישית והמכרעת. דיוקוביץ' כבר היה רחוק שתי נקודות בלבד מניצחון בטורניר, אך פדרר עמד בלחץ, ובעזרת הגשות טובות הצליח למנוע הפסד. בהמשך, שבר "הקרחון השוויצרי" את יריבו והגיש למשחק. אז, הוכיח דיוקוביץ' את גדולתו, כשהציל שתי נקודות אליפות על ההגשות של פדרר, שבר אותו, ונשאר בחיים.

משם, שמרו שני השחקנים על ההגשות שלהם, עד למצב של שוויון 12 במערכה המכרעת. על פי חוקי הטורניר החדשים, במצב כזה המערכה הולכת לשובר שוויון, כדי למנוע מצב של משחק שאינו נגמר. לראשונה בטורניר הגברים, שיחקו שני השחקנים את שובר השוויון המכריע, שם היה דיוקוביץ' מדויק יותר, ורשם לעצמו ניצחון באחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה.

נובאק דיוקוביץ' זוכה בווימבלדון
נובאק דיוקוביץ' זוכה בווימבלדון | צילום: רויטרס