ברק הסכים לוותר על ראשות המפלגה למען איחוד - פרץ עדיין מהסס

יו"ר העבודה תכנן לגייס לשורותיו את ציפי לבני ואורלי לוי-אבקסיס, אך לפי שעה נראה כי לא ישתתפו בבחירות הקרובות. בימים אלו מבצע פרץ סקר אחרון – והבטיח לקבל החלטה בנושא עד אמצע השבוע

זמן צפייה: 00:58

ישראל בוחרת: בעוד כשבועיים יסגרו סופית הרשימות לבחירות הקרובות, ולפי שעה (ראשון) מסתמן כי עמיר פרץ הוא הגורם היחיד בגוש השמאל-מרכז שעוד מהסס לגבי האיחוד. ראש מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, כבר הביע נכונות למהלך, ויו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, כבר הודיע כי הוא מוכן לוותר על הבכורה ולתת לפרץ להוביל את המחנה לקראת הבחירות.

יו"ר העבודה תכנן לגייס לשורותיו את השרה לשעבר ציפי לבני ואת חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, אך אלו ככל הנראה לא יחזרו לזירה הפוליטית בבחירות הקרובות. פרץ מבצע בימים אלו סקר אחרון בנושא איחוד הגוש, והבטיח לקבל החלטה בנושא עד אמצע השבוע.

עוד בחדשות 13:

פרץ לגבאי ורוסו: התפטרו מהכנסת – ופנו מקום לבאים אחריכם

שבר את הרשת: אהוד ברק משתתף באתגר הפקק • צפו

פרץ: "לא אשב עם נתניהו; לא אחרים את הליכוד בראשות מועמד אחר"

עמיר פרץ וניצן הורוביץ
עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר קיים פרץ פגישות עם קודמו בתפקיד אבי גבאי ועם מספר 2 ברשימת המפלגה לכנסת ה-21, טל רוסו, ודרש מהם להתפטר מהכנסת. פרץ ביקש מהשניים, שהודיעו על עזיבת החיים הפוליטיים, לעזוב את המליאה ולאפשר לבאים אחריהם ברשימה, מרב מיכאלי ועמר בר לב להיכנס במקומם.

בנאום שנשא בוועידת המפלגה, שהתקיימה בשבוע שעבר, התייחס פרץ למערכת הבחירות הקרבה: "דווקא היום, דווקא מהבמה הזאת, אני קורא לתומכי הליכוד בכל הארץ ואומר להם - לא אתם עוזבים את הליכוד, הליכוד עזב אתכם. הליכוד שכח אתכם. הם מתעסקים רק בהתגברות וחסינות ושכחו שאתם הם אלה ששלחתם אותם לשם".

אבי גבאי, טל רוסו ועמיר פרץ במטה העבודה
אבי גבאי, טל רוסו ועמיר פרץ במטה העבודה | צילום: החדשות 13

פרץ המשיך לפנות למצביעי הליכוד ואמר: "אני לא מביט עליכם כעל מצבור של מצביעים, אני מביט עליכם כשותפים, ושערי הבית הזה פתוחים עבורכם. כולנו רוצים ביטחון, כולנו רוצים רווחה ועתיד טוב לדורות הבאים".

כזכור, לפני כשבועיים נבחר פרץ לראשות מפלגת העבודה לאחר שגבר על סתיו שפיר ואיציק שמולי. זו הפעם השנייה שבה פרץ מוביל את מפלגת העבודה בבחירות. הפעם הראשונה הייתה ב-2006, אז מפלגתו קיבלה 19 מנדטים ופרץ כיהן כשר הביטחון בממשלתו של אהוד אולמרט.