חפץ: יאיר נתניהו צרח – "אלוביץ' לא מספק הסחורה - חרף ההטבות"

העד המרכזי בתיק 4000 טען בפני חוקריו כי בנו של ראש הממשלה כעס על איש העסקים בעת ישיבה בבית רה"מ והזכיר כי הוא מקבל הטבות מאביו. לפי העדות, עו"ד כהן הוציא אותו מהחדר

זמן צפייה: 02:05

תיק 4000: ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה נתניהו והעד המרכזי בפרשה, העיד בפני חוקריו כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צרח בעת ישיבה בבית ראש הממשלה כי איש העסקים שאול אלוביץ' "אינו מספק את הסחורה, למרות כל ההטבות שהוא מקבל מאביו" – כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13.

כזכור, התיק נגד יאיר נתניהו בנושא זה נסגר, אך מעדותו של חפץ כעת עולה כי נתניהו ידע לכאורה על העסקה שנרקמה בין אביו לבין בעלי בזק שאול אלוביץ'. לדברי חפץ, נתניהו הבן צרח וצרח עד שעורך הדין יוסי כהן, המייצג את יאיר ושרה נתניהו, הוציאו מהחדר. בחקירתו עומת יאיר נתניהו עם דבריו של חפץ, והוא ענה: "יוסי כהן, הנכה הזה. לוקח לו עשר דקות לקום, נראה לכם שהוא יכול להוציא אותי מהחדר?"

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: "עוד עדות שקר של עד המדינה ניר חפץ, שאם הדבר היה דרוש כדי להציל את עורו היה גם מעליל על משפחת נתניהו שהיא אחראית לרצח ארלוזרוב".

עו"ד יוסי כהן, הגיב על עדותו של חפץ והכחיש את האירוע: "האירוע המתואר על ידי ניר חפץ הינו פרי דמיונו. מעולם לא שמעתי את יאיר נתניהו מוציא ולו חצי מילה בעניין אלוביץ ומעולם לא הוצאתי את יאיר מהחדר.
יאיר הוא עלם מקסים, מנומס ותרבותי שעומד בלחצים איומים בגלל מסע הציד כנגדו וכנגד משפחתו. יש בינינו יחסי חיבה והערכה מיוחדים. איני מאמין שאמר מילה רעה עלי".

לעוד כתבות בנושא:

הריאיון שנגנז והפגישה החשאית עם אלוביץ': עדות חפץ בתיק 4000

עד בתיק 4000: "שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד שרה נתניהו בתיק 4000
שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, מסרה בתגובה: "הציטוט המיוחס ליאיר נתניהו הוא שפל חדש בהתבטאויות המכוערות, הנשמעות כאן חדשות לבקרים מצד דמויות ציבוריות נגד אנשים עם מוגבלות. למרות ההישגים בקידום שוויון וזכויות בתחום, שוב ושוב אנחנו נחשפים לכך שהדעות הקדומות והסטריאוטיפים שלכאורה אבד עליהם הכלח - עדיין כאן. הבוז לאנשים עם מוגבלות, הכינוי המזלזל 'נכה', הלגלוג על המוגבלות בתנועה, וחוסר הכבוד הבסיסי לאדם שהמוגבלות שלו כלל איננה חולשה, אלא מקור לעוצמה גדולה. דבריו של יאיר נתניהו מלמדים, כי הדרך לשינוי עוד ארוכה, וכי חייבים להוקיע אמירות מסוג זה".
לפני כחודש, כזכור, לאחר שפקע תוקפו של צו איסור פרסום על תוכן עדותו של חפץ, שחתם בשנה שעברה על הסכם עד מדינה בפרשה, פורסם בחדשות 13 חלק מעדותו של חפץ, ובו נטען כי נתניהו היה שותף בעריכת ריאיון עמו, שצולם בערב בחירות 2015 לאתר "וואלה" – ולבסוף נגנז, לכאורה בהוראת נתניהו.
ניר חפץ, יאיר נתניהו ושאול אלוביץ'
ניר חפץ, יאיר נתניהו ושאול אלוביץ' | צילום: חדשות 13
"נתניהו זעם על תוצאות הריאיון. הוא אמר לי לדרוש מאילן ומשאול שלא ישדרו את הריאיון – ואכן הוא לא שודר", אמר חפץ בעדותו. "נתניהו ואני ערכנו אותו. זאת הייתה הזיה שראש ממשלה יושב איתי על דבר כזה. אחרי זה העברתי את הריאיון הערוך לאילן ישועה".

חפץ התייחס גם לנושא עסקת השוחד לכאורה, שכללה על פי כתב החשדות סיקור אוהד תמורת הקלות רגולטוריות. לטענתו, ב-2014 קיימו נתניהו ושאול אלוביץ' פגישה חשאית בנושא. "הוא אמר לי לקבוע אותה מעכשיו לעכשיו ולא רצה שאף אחד יידע מזה. נתניהו לא רצה שאף אחד יידע ששאול שם, ולא רצה שיידע שהוא מדבר איתו על העסקה".