פוטין מודה: "הצוללת שנשרפה - הופעלה על ידי אנרגיה גרעינית"

נשיא רוסיה אמר כי האירוע שקרה לפני 3 ימים בו כלי השיט עלה באש ו-14 אנשי צוות מתו באזור האוקיינס הארקטי, הופעל על ידי כוח גרעיני. שר הביטחון: "נקטנו בכל אמצעי הבטיחות, הכור לא נפגע"

זמן צפייה: 03:15

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר היום (חמישי) לראשונה כי הצוללת שבה פרצה שריפה לפני שלושה ימים, שהביאה למותם של 14 אנשי צוות, הופעלה על ידי אנרגיה גרעינית. שר הביטחון, סרגיי שויגו, הבטיח כי הכור שסיפק לצוללת אנרגיה, לא נפגע.

בכירים רוסים הואשמו בימים האחרונים כי ניסו לטייח את כל פרטי המקרה המלאים. זאת, לאחר שהתברר כי כאמור, 14 בני אדם מתו באירוע, שהתרחש לדברי שר הביטחון בעת משימה באוקיינוס הארקטי. כמו כן, ציין שויגו בשיחתו עם הנשיא כי השריפה פרצה באזור המצבר של הצוללת.

הנשיא פוטין
הנשיא פוטין | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ניסיון חיסול בנהר הירדן: רעולי פנים ירו לעבר מתרחצים • תיעוד

ברקע המתיחות במפרץ: טראמפ ופוטין נפגשו ביפן

הערכה בישראל: רוסיה אחראית לשיבושים במערכת הניווט בנתב"ג

בעת פגישה בקרמלין בין פוטין ושויגו, הודה הנשיא כי הצוללת הופעלה על ידי כוח גרעיני. שר הבטחון הבטיח לו כי "הכור שהפעיל את כלי השיט נותר שלם, ולא נפגע בשריפה. נקטנו בכל אמצעי הזהירות על מנת להגן על הצוות".

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו | צילום: רויטרס

כמו כן, אמר שויגו כי הצוללת תתוקן: "כרגע, אנו בוחנים כמה זמן ייקח לתקן אותה, וכיצד ניתן להוציא את התיקון לפועל", וכי משפחות המלחים שמתו יזכו לתמיכה ממשלתית.

משרד ההגנה דיווח לראשונה על התקרית ביום שלישי, יותר מ-24 שעות לאחר שהתרחשה. גם המידע על הפגישה בין פוטין לשויגו דווחה באותו היום, אך לא ידוע מתי הם נפגשו לדון בנושא.

"לא שוחחנו עם רוסיה בנושא השריפה", מסר פר סטרנד, בכיר ברשות הגרעין והקרינה הנורבגית לסוכנות הידיעות רויטרס, בהתייחס לדליקה שאירעה סמוך לחופי מדינתו.

"אנו מבינים שהרוסים השתלטו על השריפה במהירות, וכי הם פעלו תחת תנאים קשים. עקב הטיפול המהיר והיעיל במקרה, לא קרתה תאונה גרעינית - מה שהיה מאלץ את רוסיה ליידע אותנו", אמר סטרנד והוסיף: "בכל מקרה, היינו שמחים אם רוסיה תעביר אלינו מידע אודות אירועים דומים בעתיד".