הערכה בישראל: רוסיה אחראית לשיבושים במערכת הניווט בנתב"ג

ככל הנראה מקור ההפרעות בפעילות רוסית באזור, אך לא מדובר במתקפה מכוונת אלא בתוצאה של פעילות לוחמה אלקטרונית, מכיוון ששיבושים דומים נרשמו בלרנקה. גורם רוסי: "לא מגיבים על כל שטות"

זמן צפייה: 00:55

רוסיה אחראית לשיבושי התדרים שנרשמו בנמל התעופה בן גוריון בשבועות האחרונים - כך מעריכים הבוקר (חמישי) בישראל. גורם רוסי מסר בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס: "לא מגיבים על כל שטות".

על פי ההערכות, מקורן של הפרעות הקליטה בפעילות רוסית באזור, אך לא מדובר במתקפה מכוונת אלא בתוצאת לוואי של פעילות לוחמה אלקטרונית של מוסקבה. ככל הנראה, גם נמל התעופה של לרנקה סובל מהפרעות דומות. הנושא מטופל בערוצים מדיניים מול הרוסים, ובישראל מסרבים באופן רשמי להצביע על הרוסים כאחראים.

עוד בחדשות 13:

מה גורם לשיבוש מערכת הניווט של מטוסים הנוחתים בנתב"ג?

בהלה בנתב"ג: צעיר הכריז שיפוצץ מטוס – והורד ממנו עם חבריו

מטוס של חברת אל על
מטוס של חברת אל על | צילום: רויטרס

כאמור, בשבועות האחרונים מתרחשים שיבושים במערכות הניווט של מטוסים הנוחתים בנתב"ג. שיבושים אלו, לפי דברי טייסים, עלולים לסכן את הנוסעים. הטייסים מקבלים התרעת שווא, שהמטוס הולך להתנגש במשהו, ומי שלא ישים לב שמדובר בהתרעת שווא – עלול להגיע למצב של אובדן שליטה על כלי הטיס.

כמה גורמים העלו את האפשרות כי מדובר במתקפת סייבר על מדינת ישראל. מצד אחד מנסים להרגיע ברשות שדות התעופה ולהגיד שלמרות הקשיים והמורכבות – הכל בסדר והמטוסים נוחתים בשלום, אך לא מעט טייסים אומרים שהתקלה מקשה על הנחתת המטוס.