ברקע המתיחות במפרץ: טראמפ ופוטין נפגשו ביפן

נשיאי המעצמות נועדו בשולי פסגת 20-G, ושוחחו ככל הנראה, בין היתר, על המשבר בין ארצות הברית לאיראן. טראמפ פנה אל מקבילו בהומור: "אל תתערבו בבחירות"

זמן צפייה: 01:49

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין נפגשו היום (שישי) בשולי ועידת G-20 שנפתחה הבוקר ביפן. השניים שוחחו, בין היתר, על המתיחות במפרץ. מדובר גם בפגישה הראשונה בין השניים מאז פרסום דוח מולר, ברקע הבחירות המתקרבות בארה"ב.

בפתח הפגישה, נשאל טראמפ אם ישוחח עם מקבילו על מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב, ובתגובה הפנה נשיא ארצות הברית אצבע לעבר נשיא רוסיה ואמר לו בהומור "אל תתערבו בבחירות". "לנציגים שלנו יש הרבה על מה לדון עם הנציגים הרוסים. יש לנו יחסים נהדרים ואני מצפה לבלות זמן מצוין יחד", הוסיף טראמפ.

לעוד כתבות בנושא:

בכיר איראני: "שלב ראשון בהפסקת אש – לאפשר לנו למכור נפט"

רה"מ בסיום קורס טיס: "נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה"

איראן מאיימת לצאת מההסכם – בתקווה שארה"ב תפתח במו"מ • פרשנות

הנשיא טראמפ והנשיא פוטין בוועידת G-20
הנשיא טראמפ והנשיא פוטין בוועידת G-20 | צילום: החדשות 13

קודם לכן, נפגש טראמפ גם אנגלה מרקל, שסירבה להתייחס לנושא בריאותה המעורר דאגה לאחרונה, ואמר כי "הקנצלרית היא חברתי, והיא אישה נהדרת". בהמשך, צפוי הנשיא האמריקני להיפגש גם עם מקבילו הסיני שי ג'ינגפינג, ברקע המתיחות בין המדינות.

גורם באיראן: "ארצות הברית אומנם מעוניינת לקיים שיחות, אך אנחנו במלחמה כלכלית"

אמש, גורם רשמי בכיר באיראן אמר כי "ארצות הברית אומנם מעוניינת לקיים שיחות, אך אנחנו במלחמה כלכלית". "השלב הראשון בהפסקת האש הכלכלית יהיה לאפשר לטהראן לייצא נפט בסדר גודל שהתאפשר טרם הטלת הסנקציות האמריקניות", הוסיף הגורם. במקביל, אמר בריאן הוק, שליח טראמפ לענייני איראן, כי "יהיו השלכות אם איראן תפר את מגבלות הגרעין".

צופה צמיחה כלכלית כבר בחודשים הקרובים. נשיא איראן רוחאני
נשיא איראן רוחאני | צילום: רויטרס

שלשום, התייחס טראמפ, למתיחות הגוברת מול איראן, והצהיר כי "המנהיגות בטהראן לא מבינה מילים כמו 'נחמדות' או 'חמלה', היא מבינה רק כוח - ולארצות הברית יש ללא ספק את הצבא החזק בעולם". את הדברים כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

"תושבי איראן הנפלאים סובלים, ללא כל סיבה", הוסיף הנשיא. "המנהיגים שלהם מבזבזים את כל כספם על טרור, ומעט מאוד על דברים אחרים. ארה"ב לא שוכחת את השימוש האיראני בפצצות שהרגו 2,000 אמריקנים, ופצעו רבים נוספים".

עוד הדגיש טראמפ כי "טהראן לא מבינה את המציאות. כל תקיפה מצד איראן על ארה"ב תיענה בכוח אדיר. במקרים מסוימים, המשמעות תהיה השמדה". בתוך כך, דובר ממשלת איראן הצהיר כי הטלת הסנקציות האמריקניות על המנהיג העליון חמינאי מהווה "מתקפה על האומה".