התמוטטויות וקצף מהפה: מאות אושפזו בהודו בשל מחלה מסתורית

מסיבה שטרם התבררה, אדם מת ויותר מ-450 אושפזו בבתי חולים במדינת אנדרה פרדש. צוות מומחים נשלח לאזור במטרה לחקור את המחלה. "ייתכן ומגיעה ממים או מזון מזוהמים"

זמן צפייה: 00:41

אדם אחד מת ו-450 בני אדם אושפזו בעקבות מחלה מסתורית שהתפרצה במדינת אנדרה פרדש שבהודו. במהלך סוף השבוע, מאות אנשים בעיר אלורו שבדרום המדינה, התמוטטו וחוו התקפים ובחילות, ולחלקם אף היה קצף בפה. החולה היחיד שמת עד כה גילה תסמינים דומים ומת כתוצאה מהתקף לב.

דולה גו'שי רוי, קצין ביטחון אזורי, אמר כי "455 בני אדם נלקחו לבתי החולים, ו-200 מהם שוחררו מאז". בתוך כך, שר הבריאות של המדינה ביקר היום (שני) את המאושפזים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "צריך להתאחד מאחורינו – סיימנו לשים את האגו בצד"

רה"מ: אנחנו בתחילתו של הגל שלישי, נקבל בקבינט החלטות תקיפות

אלפי עובדים בביה"ח שיבא קיבלו הודעה שיחוסנו בשבועות הקרובים

חולה במחלה המסתורית מאושפז בבית חולים בהודו
חולה במחלה המסתורית מאושפז בבית חולים בהודו | צילום: ממשלת אנדרה פרדש

ההתפרצות של המחלה המסתורית הובילה לעומס על מערכת הבריאות של פרדש, בעוד שהיא אחת המדינות שנפגעו הכי קשה מנגיף הקורונה, עם כ-80 אלף חולים פעילים.

במקביל לכך, צוות מומחים מהמכון למדעי הרפואה בהודו נסע לאזור במטרה לחקור את המחלה החדשה. "נעשות בדיקות כדי לברר את מקור המחלה, כולל סריקות אחר זיהום במאגרי מים ומזון או אפילו זיהום אווירי. חלק מהמאושפזים דיווחו על צריבות בעיניים". בינתיים, ידוע כי המחלה היא מקומית וכי כלל המאושפזים הגיעו מאותה העיר. בנוסף, בוצעו בהם בדיקות לנגיף הקורונה וכולם התקבלו כשליליות.