אלפי עובדים בביה"ח שיבא קיבלו הודעה שיחוסנו בשבועות הקרובים

עובדי המרכז הרפואי שבתל השומר קיבלו מייל שבו הם התבקשו להשיב אם הם מסכימים להתחסן נגד קורונה. "ההנהלה רואה חשיבות רבה בביצע החיסון של כל אחד ואחת מעובדי בית החולים" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:17

פרסום ראשון: אלפי עובדי בית החולים שיבא שבתל השומר קיבלו היום (שני) הודעה, לפיה בשבועות הקרובים הם יחלו להתחסן נגד קורונה. במייל שנשלח מטעם הנהלת המרכז הרפואי התבקשו העובדים להשיב אם הם מסכימים להתחסן או לא.

"בשבועות הקרובים אנו נתחיל במבצע לחיסון עובדי הרמכז הרפואי נגד קורונה", נכתב בהודעת ההנהלה. "הנהלת המרכז הרפואי רואה חשיבות רבה בביצוע החיסון של כל אחד ואחת מעובדי בית החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המגמה נמשכת: יום שני ברצף – שיעור הבדיקות החיוביות גדול מ-3%

חוות מקררים ואמצעי שינוע מיוחדים: כך נערכים לקבלת החיסונים

שאשא ביטון נגד משרד הבריאות: מבזה את הכנסת, מפקיר את האזרחים

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, בעוד שבמערכת הבריאות נשלמות ההכנות להגעת החיסונים לישראל כבר בשבועות הקרובים, יש כמה חלקים באוכלוסייה שלא יוכלו להתחסן - לפחות לא בשלב הראשון, בהם ילדים מתחת לגיל 18, נשים הרות ומדוכאי חיסון. הסיבה לכך היא משום שאלו, כמו גם מחלימים מהנגיף, לא לקחו חלק במחקרים של החברות הגדולות, וההשפעות של החיסון לטווח הארוך עדיין לא התבררו מספיק.

בינתיים, במשרד הבריאות מתלבטים באשר לתעדוף קבלת החיסונים, ובשלב זה טרם התקבלה החלטה האם לתת קדימות לצוותים הרפואיים ולחסן קודם את העובדים במחלקות הקורונה, במחלקות הפניומיות וכן במיון, ולאחר מכן לחסן את הצוותים האחרים. הכול תלוי בשאלה כמה חיסונים יגיעו לארץ בפעימה הראשונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש שבמשלוח הראשון יגיעו לפחות 80 אלף מנות חיסון, והנחה את קופות החולים לחסן בכל יום. הבעיה היא, שבמצב כזה לא יוכלו לתעדף את המבוגרים בני ה-65 ומעלה, כי כלל לא בטוח כמה מהם יבואו לקופות לקבל את החיסון.

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

במערכת הבריאות מתכוננים למבצע חיסונים יוצא דופן וגדול מאוד, שבו בכוונתם לחסן כ-1.7 מיליון ישראלים בתוך 21 ימים. נזכיר כי בקבינט הקורונה הבטיחו שבשבועות הקרובים יגיעו לישראל מנות שיספיקו לפחות לחסן 2 מיליון ישראלים.

כעת, החשש הוא מהתפרצות נוספת של המגפה דווקא בימים הכי קריטיים של המבצע. בפייזר הסבירו כי על מנת שהחיסון יעבוד, המתחסן צריך לקבל את המנה השנייה של החיסון בין היום ה-19 ל-22 מהרגע שבו קיבל את המנה הראשונה.

אולם, אדם שנדבק בקורונה לא יכול להתחסן, כך שכאמור, החשש הוא שאנשים שיתחסנו יידבקו בקורונה בין היום הראשון ל-22. במצב כזה, המתחסן ייאלץ לקבל את החיסון אחרי שיחלים, גם אם יעברו 22 ימים - ובפייזר לא מתחייבים שהחיסון יהיה אפקטיבי.