לפיד: "צריך להתאחד מאחורינו - סיימנו לשים את האגו בצד"

יו"ר האופוזיציה קרא למחנה המרכז בישיבת סיעתו "ללמוד מהימין", ולהתאחד מאחורי יש עתיד. "שאחרים ישימו את האגו בצד. לא תתאחדו מאחרינו - נתניהו ינצח ויפרק את המדינה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (שני) למחנה המרכז להתאחד מאחורי יש עתיד. לדבריו, "יש מה ללמוד מהימין - ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: 'אני רוצה לנצח'. שם הכול בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח. זה מה שצריך לעשות עכשיו המחנה שלנו. אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה - סיימנו לשים בצד את האגו. שאחרים ישימו הפעם בצד את האגו".

"צריך להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח. אני שמעתי את כל הטענות על תקרת הזכוכית. מדובר בקשקוש של לוזרים", אמר לפיד בפתח ישיבת סיעתו. "אנחנו הולכים לבחירות, וזה עסק קשוח. לא תתאחדו מאחורינו, נתניהו ינצח והמדינה תתפרק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה: מחבל ניסה לדקור שוטר – ונוטרל

אלפי עובדים בביה"ח שיבא קיבלו הודעה שיחוסנו בשבועות הקרובים

הפריצה לשירביט: להב 433 פתחה בחקירה – תנסה לאתר את ההאקרים

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא דברים בפתח ישיבת הסיעה, ואמר: "אזרחי ישראל צריכים לדעת שאנחנו נמצאים במלחמה בכמה זירות במקביל, בין היתר שמירה על טובת האזרחים גם מפני פוליטיקה לא ראויה שמעדיפה הישרדות אישית מאשר תקציב לנכים ולקשישים".

"בהיעדר תקציב", הזהיר, "ראש הממשלה ימשיך להוביל אותנו לבחירת יקרות רק משום שיקולי גמישות אישיים". גנץ הסביר כי עד שהכנסת תתפזר, כחול לבן "תמשיך להוביל הצעות חוק שיעשו טוב", כלשונו, בין היתר חוק השוויון. "אם נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות, אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול, מהר ונקי".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

במקביל, ח"כ יאיר גולן הודיע על הצטרפותו למפלגת מרצ: "מרצ בהנהגת ניצן הורוביץ היא המפלגה היחידה שלא שיקרה ולא בגדה בבוחריה לאורך כל שנות קיומה. היא מפלגה שנותרה לאורך כל הדרך נאמנה לערכי היסוד שלה - חתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שותפות יהודית-ערבית, חופש דת וחופש מדת".

"אין מקום להקמת מפלגות נוספות בשמאל", הוסיף גולן. "מרצ חייבת לשאוף לייצג את הציבור הדמוקרטי בישראל ולקדם את ערכיו ותפיסת עולמו. אי אפשר יותר לשבת מנגד כשמדינת ישראל מתדרדרת לתהומות של שחיתות, לאומנות, גזענות והדתה. אין לנו יותר את הפריווילגיה לטהרנות. בישראל 2020 מרצ היא הבית היחיד של השמאל הציוני".

ח''כ יאיר גולן
ח''כ יאיר גולן | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ בירך את גולן על הצטרפותו למפלגה, ואמר: "בבחירות הבאות, מרצ תהיה הציר המרכזי של השמאל הישראלי והיא שמה לה למטרה להחזיר מנדטים שנכזבו ממפלגות שקרסו כמו העבודה וכחול-לבן. לגולן תפקיד חשוב במאמצים אלו. הוא התמודד עם מרצ בשתי מערכות הבחירות האחרונות ותרם למאמץ המשותף בחריצות רבה".