הפריצה לשירביט: להב 433 פתחה בחקירה – תנסה לאתר את ההאקרים

בעקבות תלונה שהגישה החברה במשטרה, יחידת הסייבר החלה במאמצים לעלות על עקבותיה של קבוצת "Black Shadow". אתמול, הודיעו התוקפים כי ימכרו את המידע שברשותם ברשת, לאחר שדרישותיהם נדחו

שירביט
כיכבה במדור הטכנולוגיה. חברת שירביט | צילום: חדשות 13

יחידת הסייבר של להב 433 פתחה היום (שני) בחקירה בנוגע לפריצה לחברת שירביט, שבמסגרתה דלפו פרטים של לקוחות החברה, ותנסה לאתר את ההאקרים. זאת, בעקבות תלונה שהגישה שירביט במשטרה.

לעוד כתבות בנושא:

ההאקרים שפרצו לשירביט הודיעו: נמכור את מידע המבוטחים ברשת

כרטיסי אשראי ותעודות שחרור מצה"ל: נמשכת הדלפת מסמכי "שירביט"

"המנכ"ל רוצה עסקה": פורסמו ההתכתבויות בין ההאקרים לשירביט

ההתכתבות בין ההאקרים לשירביט
ההתכתבות בין ההאקרים לשירביט

אתמול, כזכור, הודיעו ההאקרים כי ימכרו את המידע שברשותם ברשת. זאת, לאחר שהחברה התעלמה מהאולטימטום שהציבו התוקפים, להעביר לידיהם 50 מטבעות ביטקוין עד השעה 9:00.

מוקדם יותר, כאמור, איימה קבוצת "Black Shadow" לפרסם את המידע אם שירביט לא תיענה לדרישותיה, ואף פרסמה צילומי מסך, שלא ברור מה מקורם, כהוכחה לרצינות כוונותיה. בין היתר, איימה כי המידע יימכר לאיראן.

שלשום, כזכור, "Black Shadow" הדליפה אלפי מסמכים נוספים, שקשורים ללקוחות החברה. זאת, לאחר שגם לילה קודם לכן החברה עמדה בסירובה לשלם לה את כופר שדרשה. בין המסמכים שהועלו יש תעודות נישואין, תעודות שחרור מצה"ל, פרטי כרטיסי אשראי, נהלים פנימיים של החברה (כולל בתחום אבטחת המידע) ובקשת הצטרפות לביטוח רכב מטעם בית הנשיא.

בין המסמכים יש גם פרטים על הדירות הפרטיות שבהן מתגוררים חלק מהמבוטחים, ופירוט התביעות בגין תאונות שעברו לקוחות החברה בשלוש השנים שקדמו להנפקת הדוח שהופץ. חמור מכך, בעקבות הדרישה של חברות הביטוח להציג את הפוליסה הקודמת ואת היסטוריית התאונות ברכב, מובילה לכך שנוסף ל"שירביט" נחשפים גם מסמכים של חברות ביטוח אחרות כמו "מגדל", "איילון", "שלמה ביטוח" ועוד.