ההאקרים שפרצו לשירביט הודיעו: נמכור את מידע המבוטחים ברשת

לאחר שהחברה התעלמה מהאוליטמטום שהציבה "Black Shadow", להעביר לה 50 מטבעות ביטקוין עד 9:00, התוקפים הודיעו כי יסחרו במידע שברשותם. בין היתר, איימו כי הפרטים יכולים להגיע לידי איראן

זמן צפייה: 06:23

ההאקרים שפרצו לחברת שירביט הודיעו היום (ראשון) כי ימכרו את המידע שברשותם ברשת. זאת, לאחר שהחברה התעלמה מהאולטימטום שהציבו התוקפים, להעביר לידיהם 50 מטבעות ביטקוין עד השעה 9:00.

כאמור, מוקדם יותר איימה קבוצת "Black Shadow" לפרסם את המידע אם שירביט לא תיענה לדרישותיה, ואף פרסמה צילומי מסך, שלא ברור מה מקורם, כהוכחה לרצינות כוונותיה. בין היתר, איימה כי המידע יימכר לאיראן.

לעוד כתבות בנושא:

כרטיסי אשראי ותעודות שחרור מצה"ל: נמשכת הדלפת מסמכי "שירביט"

"המנכ"ל רוצה עסקה": פורסמו ההתכתבויות בין ההאקרים לשירביט

גורם במערך הסייבר של "שירביט": "ייתכן שהתוקף ממדינת אויב"

ההתכתבות בין ההאקרים לשירביט
ההתכתבות בין ההאקרים לשירביט

אתמול, כזכור, "Black Shadow" הדליפה אלפי מסמכים נוספים, שקשורים ללקוחות החברה. זאת, לאחר שגם לילה קודם לכן החברה עמדה בסירובה לשלם לה את כופר שדרשה. בין המסמכים שהועלו יש תעודות נישואין, תעודות שחרור מצה"ל, פרטי כרטיסי אשראי, נהלים פנימיים של החברה (כולל בתחום אבטחת המידע) ובקשת הצטרפות לביטוח רכב מטעם בית הנשיא.

בין המסמכים יש גם פרטים על הדירות הפרטיות שבהן מתגוררים חלק מהמבוטחים, ופירוט התביעות בגין תאונות שעברו לקוחות החברה בשלוש השנים שקדמו להנפקת הדוח שהופץ. חמור מכך, בעקבות הדרישה של חברות הביטוח להציג את הפוליסה הקודמת ואת היסטוריית התאונות ברכב, מובילה לכך שנוסף ל"שירביט" נחשפים גם מסמכים של חברות ביטוח אחרות כמו "מגדל", "איילון", "שלמה ביטוח" ועוד.

ביום שישי, הודיעה שירביט כי אין בכוונתה לשלם את כספי הכופר להאקרים שפרצו לשורותיה. בהודעה הרשמית שמסרה החברה, נכתב: "במהלך המשא ומתן שנוהל לאורך הלילה, הגיעו הגורמים המקצועיים למסקנה גורפת כי לטרור הסייבר יש ענין בפגיעה אסטרטגית ולא עומד מאחוריו מניע כספי כלשהו. הנהלת שירביט החליטה לנהוג בפורצים כפי שיש לנהוג בתוקפים - ולא להיכנע לאיומים מצד גורמים בעלי מניעים אסטרטגיים".

בשלב זה, ההערכה היא שלא מדובר בפעילות טרור או בפריצה שיזמה מדינה עוינת, אלא נראה כי מעשה הינו אירוע תודעתי שנועד להשפיל ולהביך את החברה. כעת, בשירביט מתמקדים בלסגור את הפירצה ולהבין אילו חומרים נוספים יש בידי ההאקרים.