רה"מ: אנחנו בתחילתו של הגל שלישי, נקבל בקבינט החלטות תקיפות

בפתח ישיבת הסיעה, רה"מ התריע כי "התחלואה בעלייה", והצהיר כי השרים יכריעו שלא באופן "פופוליסטי"; על מה שהתרחש אתמול בוועדה לבחירת שופטים: "מקווה שיהיה את הרוב לרפורמות במערכת המשפט"

זמן צפייה: 05:22

שעות לפני שקבינט הקורונה יתכנס ויכריע בשאלה אם להורות על הגבלות נוספות בשל התחלואה הגוברת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתריע: "אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה".

"הדרך היחידה למנוע את זה", הסביר נתניהו, "היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור. לכן, אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות - ולא פופוליסטיות, שמגבילות את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה: מחבל ניסה לדקור שוטר – ונוטרל

לפיד: "צריך להתאחד מאחורינו – סיימנו לשים את האגו בצד"

הפריצה לשירביט: להב 433 פתחה בחקירה – תנסה לאתר את ההאקרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך, נתניהו התייחס גם למה שקרה אתמול בוועדה לבחירת שופטים, שכזכור - התכנסה ומינתה 61 שופטים חדשים למרות ששלושה ח"כים, צבי האוזר (דרך ארץ), מירי רגב ואוסנת מארק (הליכוד) החרימו את הדיון על רקע קידומו של השופט עבאס עאסי מבית משפט השלום למחוזי.

בדבריו, פתח ואמר כי הוא "לא יכול שלא להתייחס למה שקרה", וטען: "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אין-סופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד".

ישיבת סיעת הליכוד
ישיבת סיעת הליכוד | צילום: ערוץ הכנסת

"אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראוייים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק".

נתניהו טען כי הוא חושב שרוב הציבור "מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך", והוסיף: "אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".