טייפון "לינגלינג" חצה לקוריאה הצפונית: חמישה בני אדם נהרגו

נזק נגרם ל-460 בתים ולכ-500 קמ"ר של שטח חקלאי וקיים חשש לפגיעה ביבול, במדינה שסובלת ממחסור חמור במזון. קים נזף בבכירים בממשלתו: "אתם עובדי עצות נגד הסופה ואדישים לחומרתה"

חמישה בני אדם נהרגו ונזק נגרם ל-460 בתים היום (ראשון) בקוריאה הצפונית כתוצאה מהטייפון "לינגלינג" שפגע בעוצמה בחצי האי הקוריאני בשבת. על פי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית נגרם נזק לכ-460 קמ"ר של שטח חקלאי במדינה, שסובלת ממחסור חמור במזון.

הסופה הטרופית גרמה אתמול למותם של שלושה אנשים, ביטול טיסות והפסקות חשמל בבתיהם של אזרחים בקוריאה הדרומית לאחר שפגעה במדינה בשבת, כעת חוששים בקוריאה הצפונית מפגיעה ביבולים ומהחמרה במצבה הקשה של המדינה.

סופת הטייפון ''לינגלינג''
סופת הטייפון ''לינגלינג'' | צילום: AP

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"דוריאן" התחזקה לדרגה 3; מניין ההרוגים באיי הבהאמה עלה ל-20

התחדשו ההפגנות בהונג קונג: אלפים מחו מול הקונסוליה האמריקנית

בצל סערת קרב הג'ודו: איראנים קוראים לחרם ספורטיבי על מדינתם

המנהיג העליון של המדינה, קים ז'ונג און, ערך ישיבת חירום ביום שישי האחרון ובה, על פי הדיווחים במדינה, נזף בבכירים בממשלתו והאשים אותם בחוסר מעש בטיפול בטייפון שעושה את דרכו לחצי האי. לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות של המדינה קרא השליט לבכירים "אובדי עצות נגד הסופה, לא מודעים להשלכותיה ואדישים לחומרתה".

עוד דיווחה הסוכנות כי ממשלת קוריאה הצפונית נדרשה לדאוג בראש ובראשונה לאבטח את היבולים, הסכרים ומאגרי המים. כמו כן, תושבים באזורים הנוטים לשיטפונות פונו מבתיהם בעוד "שומרים" קיבלו את המשימה לאבטח את התשתיות במדינה לרבות גשרים ובניינים.

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

טייפון "לינגלינג", היא הסופה החמישית בחוזקתה אי פעם שנרשמה בקוריאה הדרומית. ביום שבת האחרון עשתה הסופה את דרכה צפונה במהירות של עד כ-140 ק"מ לשעה, כך על פי דיווחים בסוכנות הדרום קוריאנית יונהאפ. המרכז המטאורולוגי של יפן דיווח כי הסופה התחלשה משמעותית היום והיא עושה את דרכה לכיוון סין. תושבי קוריאה הדרומית חזרו ברובם לשגרת חייהם לאחר שחודשו הטיסות וחזר החשמל כמעט בכל 160 אלף הבתים שנפגעו מהסופה במדינה.