"דוריאן" התחזקה לדרגה 3; מניין ההרוגים באיי הבהאמה עלה ל-20

ההוריקן שהכה באי גרם לנזק עצום: 13 אלף בתים ניזוקו, בתי החולים נחרבו ואלפים עדיין מוגדרים נעדרים. רה"מ מיניס: "בעיצומה של טרגדיה היסטורית" • הסופה מתקרבת לחופי פלורידה וג'ורג'יה

זמן צפייה: 00:56

סופת "דוריאן" הותירה אחריה הרס רב בחלקים נרחבים באיי בהאמה, ונרשמה כסערה המזיקה ביותר שאי פעם פגעה באי. נכון לרגע זה, הסופה גבתה את חייהם של 20 בני אדם, אך לפי הרשויות ומשרד הבריאות המקומיים מספרם צפוי לעלות בהמשך.

רק לאחר שמי השיטפונות נסוגו לאחור נחשפו ממדי ההרס: כ-70 אלף תושבי המקום נזקקים לסיוע הומניטארי מיידי, כ-13 אלף בתים ניזוקו – חלקם אף נהרסו כליל, והנמל, החנויות, מקומות העבודה, בתי החולים ומבנים נוספים נחרבו עד היסוד. אלפי בני אדם מוגדרים כנעדרים, ומשפחותיהם מנסות לאתרם על ידי פרסום פוסטים ברשתות החברתיות.

לכתבות נוספות בנושא >>

"דוריאן" ירד לדרגה 2; הישראלים בפלורידה: "מוכנים לסופה"

"טרגדיה היסטורית": 5 הרוגים באיי בהאמה מהוריקן "דוריאן"

הוריקן "דוריאן" הכה באיי הבהאמה: בן 7 נהרג – אחותו נעדרת

An Aerial View Shows Devastation After Hurricane Dorian Hit The Grand Bahama Island In The Bahamas
ההרס של הוריקן דוריאן באיי הבהאמה | צילום: רויטרס

"אנחנו בעיצומה של טרגדיה היסטורית", אמר הוברט מיניס, ראש ממשלת איי באהמה, "בואו ניתן כמיטב יכולתנו". מיניס אף עודד להגביר את התיירות הבין-לאומית באזור.

בשלב זה, הסופה עלתה לדרגה 3, לאחר שלפני כמה ימים ירדה לדרגה 2, וכעת היא עושה את דרכה אל עבר חופי פלורידה וג'ורג'יה. חלקים בארצות הברית מתכוננים, ויותר שני מיליון תושבים בפלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה נאלצו להתפנות מביתם.

מנזקיה של סופת ההוריקן דוריאן בפלורידה, ארה''ב
מנזקיה של סופת ההוריקן דוריאן בפלורידה, ארה''ב | צילום: shutterstock

בתוך כך, הלילה (חמישי) נרשמה תקרית מביכה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כשבמהלך תדריך שקיבל על ההוריקן, הוצגה מדינת אלבמה כיעד נוסף אליה תגיע הסופה – דבר שכבר הוכח על ידי שירותי מזג האוויר כשגוי. במהלך התדריך שהתקיים בחדר הסגלגל, הרים טראמפ מפה שמציגה את מסלולו ועוצמתו של ההוריקן, שבה סומנה גם מדינת אלבמה בעיגול שחור ומודגש. כעת כולם תוהים מי עומד מאחורי הסימון השגוי, שהתווסף באופן ידני, ככל הנראה בסמוך לקיום התדריך.

אחת הטענות שעולות מתייחסת לכך שהסימון התווסף למפה ברגע האחרון בשביל להצדיק את טענתו המקורית של טראמפ, לפיה הסופה אכן תגיע גם לאלבמה. כשנשאל על המפה התגונן הנשיא האמריקני ואמר כי התדריך שלו כולל הסתברות של 95% לכך שאלבמה תיפגע, והתעקש שהוא אינו יודע מי סימן ספציפית את המדינה במפה המדוברת. עוד טען שבתרשים המקורי של מרכז ההוריקן הלאומי, נראה היה כי הסופה תפגע ישירות בפלורידה - מה שהיה משפיע על מדינות אחרות באזור.

כמה ימים לפני תקרית המפה, כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו כי ההוריקן עלול לפגוע באלבמה - מה שעורר פאניקה בקרב תושבי המקום. כמה דקות לאחר הציוץ, שירות מזג האוויר הלאומי בברמינגהם, אלבמה, הבהיר כי הסופה לא צפויה להגיע לאזור, והדגיש: "'דוריאן' תישאר רחוקה ולא תיפגע במדינתנו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מפת ההתקדמות של דוריאן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מפת ההתקדמות של דוריאן | צילום: רויטרס