התחדשו ההפגנות בהונג קונג: אלפים מחו מול הקונסוליה האמריקנית

המפגינים, שקוראים לכינון דמוקרטיה באזור המנהלי, שרו את המנון ארה"ב, הניפו שלטים וקראו לנשיא דונלד טראמפ: "שחרר את הונג קונג מהשלטון הסיני". שר ההגנה האמריקני: "על סין לנהוג באיפוק"

זמן צפייה: 00:50

אלפי בני אדם הפגינו היום (ראשון) בהונג קונג מול הקונסוליה האמריקנית. המפגינים, שקוראים לכינון דמוקרטיה, שרו את המנון ארצות הברית, הרימו שלטים ויצאו בקריאה לנשיא דונלד טראמפ "לשחרר את הונג קונג", שנשלטת על ידי סין.

במהלך ההפגנה, שלוותה בנוכחות משטרתית, המוחים החזיקו מטריות, דגלי ארצות הברית וחילקו עצומות בעוד הם צועקים סיסמאות שקוראות "להילחם בשביל החופש ולהתנגד לשלטון הסיני".

אתמול, במהלך ביקור בפריז, התייחס לנושא שר ההגנה האמריקני מארק אספר, וקרא לממשלת סין לנהוג באיפוק באזור המנהלי המיוחד.

לכתבות נוספות בנושא:

לאחר ההפגנות האלימות: מנהיגת הונג קונג ביטלה את חוק ההסגרה

טראמפ מאיץ בסין: "יש לפעול מול הונג קונג בצורה הומניטרית"

בשל הפגנות בנמל התעופה בהונג קונג – נסגר הרישום לכלל הטיסות

מפגינים מחזיקים דגלי ארצות הברית במהלך הפגנה בהונג קונג
מפגינים מחזיקים דגלי ארצות הברית במהלך הפגנה בהונג קונג | צילום: רויטרס

בחודש שעבר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע להיפגש באופן אישי עם עמיתו הסיני שי ג'ינפינג כדי לדון במשבר הפוליטי בהונג קונג. טראמפ צייץ בטוויטר: "אני מכיר את הנשיא שי היטב, אין לי ספק שהוא רוצה לפתור באופן מהיר והומניטרי את הבעיה בהונג קונג, הוא יכול לעשות זאת. פגישה אישית?".

ברביעי האחרון מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה על ביטולו של חוק ההסגרה, שהוציא בחודשים האחרונים מאות אלפי מפגינים לרחובות. לפני שמסרה את ההודעה הרשמית, לאם הייתה צפויה להיפגש עם יוזמי החוק, שחזו בעצמם כי בכוונתה למשוך את הצעת החוק השנוי במחלוקת.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם
מנהיגת הונג קונג, קארי לאם | צילום: רויטרס

ההחלטה של לאם מגיעה כמה ימים בלבד לאחר עימותים קשים שפרצו באזור המנהלי, והיוו את אחד השיאים של המחאה שהחלה לפני כשלושה חודשים. במהלך המחאה המפגינים השליכו פצצות דלק לעבר השוטרים, שירו בתגובה כדורי גומי ופיזרו גז מדמיע. כמו כן, כמה שוטרים נראו כשהם רודפים ומכים נוסעים בתחנות הרכבת התחתית.

כזכור, גל המחאות החל עם הצעת חוק ההסגרה לסין שהעלתה לאם, לפיה חשודים בביצוע עבירות כגון רצח ואונס עלולים להיות מוסגרים לסין, טאיוואן ומקאו. בתחילת חודש יולי הצהירה לאם כי תשהה את הצעת חוק, אך המפגינים דחו את ההצהרה ודרשו את פיטוריה של לאם, חקירת עצמאית בדבר התנהלות המשטרה, חנינה לעצורי ההפגנות ונסיגה לצמיתות מההצעה.