איראן: נעצרה כי צפתה בכדורגל - והציתה עצמה כדי לחמוק מעונש

מותה של סהר חודיארי, אוהדת הקבוצה "אסתקלאל" מטהראן, עורר סערה במדינה. קפטן הקבוצה גינה את מעצרה ואמר כי מדובר במעשה בלתי נסלח. שחקנים ושחקניות מרחבי העולם הביעו את תמיכתם בצעירה

זמן צפייה: 01:48

סיפור חייה ומותה של צעירה איראנית, אוהדת כדורגל מושבעת, מטלטל בימים אלה את החברה האיראנית. סהר חודיארי בת ה-30 הייתה אוהדת מושבעת של קבוצת "אסתקלאל" מטהראן. לנשים באיראן אסור רשמית להיכנס למגרשי כדורגל, ולכן בשבוע שעבר הסתננה חודיארי לאצטדיון הקבוצה האהודה עליה כשהיא לבושה בבגדי גבר – נוהג שכיח בקרב צעירות איראניות המעוניינות לצפות במשחקים במגרשי המדינה.

כוחות הביטחון האיראנים גילו את חודיארי והחליטו להענישה בחומרה. היא נעצרה, נשפטה - ובית המשפט עמד לגזור עליה לפחות שישה חודשי מאסר בכלא. כשהבינה את העונש החמור שמצפה לה, חודיארי הציתה את עצמה מול אולם בית המשפט.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בצל סערת קרב הג'ודו: איראנים קוראים לחרם ספורטיבי על מדינתם

לוחם החופש שהפך לרודן: נשיא זימבבואה לשעבר מת בגיל 95

דיווח בסעודיה: נשים יורשו להנפיק דרכונים ולנסוע בחופשיות

סהר חודיארי, הציתה את עצמה לאחר שנעצרה בעקבות הסתננות למשחק כדורגל
סהר חודיארי, הציתה את עצמה לאחר שנעצרה בעקבות הסתננות למשחק כדורגל | צילום: חדשות 13

התקרית עוררה זעם רב נגד המשטר, ואפילו כוכבי כדורגל איראנים קראו לאוהדי הכדורגל במדינה להחרים את אצטדיוני הכדורגל לאות מחאה. קפטן הקבוצה מטהראן, עלי כרימי, גינה את מעצרה - ואמר כי מדובר במעשה בלתי נסלח. אליו הצטרפו גם שחקנים ושחקניות מרחבי העולם.

בחודש שעבר נעצרו ברחבי איראן 16 נשים שהתחפשו לגברים באצטדיוני כדורגל - ונשלחו למאסר. נורמת דיכוי הנשים תחת משטר האיאתולות והחלת חוקי השריעה עליהן, הפכו למציאות בלתי נסבלת עבור האיראנים. אחרי מחאת הסטודנטים, ומחאת בעלי העסקים הקטנים, האם מחאת אוהדות הכדורגל עלולה להצית שוב את המחאות נגד המשטר באיראן.