"הם מפלצות וחיות": גזר דין מוות לשלושת רוצחי התיירות במרוקו

שמונה חודשים לאחר הרצח בהרי האטלס, שזעזע את המדינה הצפון אפריקנית, קבע בית המשפט המקומי את עונשם של רוצחי התיירות מדנמרק ומנורווגיה. אדם נוסף שהיה מעורב ברצח נידון למאסר עולם

 שתי התיירות מסקנדינביה שנרצחו באזור הרי האטלס במרוקו
שתי התיירות מסקנדינביה שנרצחו באזור הרי האטלס במרוקו | צילום: פייסבוק

בית המשפט לערעורים בסלא שבמרוקו גזר אתמול (חמישי) עונש מוות על שלושת הנאשמים ברצח ואונס שתי התיירות הסקנדינביות שהתרחש בדצמבר ב-2018. התיירות, לואיזה וסטרגר יספרסן, הדנית בת ה-24, וחברתה הנורבגית בת ה-28 מארן אולנד, נמצאו על ידי המשטרה בהרי האטלס בכפר אימליל. גזר הדין ניתן לאחר חודשיים של דיונים בבית המשפט. שלושת האשמים אבדסאמאד אל-ג'אווד, יונס אאוזיאד ורשיד עפאטי, פעלו בהשארת דאע"ש, ואף תכננו לצלם וידאו המביע תמיכה בארגון לאחר הרצח.

החשוד הרביעי בפרשה, איברהים חאילי, נידון למאסר עולם. 20 המואשמים הנוספים נידונו למאסר של בין חמש ל-30 שנים. ארבעת החשודים המרכזיים הואשמו ברצח, הסתה לביצוע פעולות טרור וקידום רעיונות קיצוניים. בית המשפט קבע גם כי דרישת המשפחות לפיצוי ממרוקו היא בלתי קבילה. למרות זאת, הורה כי ארבעת הנאשמים המרכזיים ישלמו יחדיו שני מיליון לקרובי משפחת הקורבנות כפיצוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"צעד ענק לאנושות": 50 שנה למסע לירח – ששינה את ההיסטוריה

אבי הילד שנהרג בפארק בלכיש: "שיקרו לנו – עץ לא נופל פתאום"

מחר: הוריה של הלוחמת המצטיינת שהתאבדה דורשים תשובות

מחאה נגד עונש מוות בבירת מרוקו, רבאט
מחאה נגד עונש מוות בבירת מרוקו, רבאט | צילום: רויטרס

"הם מפלצות וחיות", כינה את הרוצחים, חאליד אל-פתאווי, עורך הדין שייצג את משפחות הקורבנות. "הנוכחות של המשפחות במשפט מוכיחה את הביטחון של דנמרק ונורווגיה במערכת המשפט המרוקנית", הוסיף. לדבריו, "זה מוכיח כמה מערכת המשפט של מרוקו היא עצמאית". אל-פתאווי גם ציין את העובדה שהרוצחים לא התנצלו בפני המשפחות: "במקום להתנצל כלפיהן הם ביקשו סליחה מאלוהים", אמר.

שתי התיירות מסקנדינביה שנרצחו באזור הרי האטלס במרוקו
שתי התיירות מסקנדינביה שנרצחו באזור הרי האטלס במרוקו | צילום: פייסבוק

הרצח גרר כותרות בתקשורת הבין-לאומית, וגם בישראל. אז דווח כי הקורבנות התגלו עם סימני דקירות בצווארן. את המקום בו נרצחו פוקדים תיירים רבים לפני שהם יוצאים לטרקים בהר טוקבאל – הגבוה ביותר ברכס הרי האטלס ובצפון אפריקה. בצילומי אבטחה שהגיעו לידי המשטרה אז ניתן היה לראות את קבוצת החשודים ממקמים את האוהל שלהם בסמוך לזה של השתיים.

הסרטון הופץ על ידי משתפי פעולה ברשתות החברתיות, בתיעוד הקשה ניתן לראות אדם חמוש בסכין משסף את גרונה של אחת הקורבנות. כמו כן ניתן היה לראות את אחד התוקפים צועק "אויבי אללה" כמה פעמים. מקומיים שנתקלו בשתי החברות שלמדו יחד באוניברסיטה, סיפרו כי ראו אותן בחברת כמה גברים במהלך הטיול, ואחרים תיארו קבוצה אחרת של גברים, שאינם מוכרים להם, שהתמקמו באוהל שלידן. הסרטון עורר זעם רב בקרב הציבור המרוקני.