מחר: הוריה של הלוחמת המצטיינת שהתאבדה דורשים תשובות

אורית וטל, הוריה של מיקה לויט ששמה קץ לחייה לפני מספר חודשים הגיעו לארץ כדי להתחקות אחר ימיה האחרונים. "היא באה לשרת ולשמור על המדינה, למה לא שמרו עליה?" • מחר ב"שישי עם אילה חסון"

זמן צפייה: 02:18

לפני כמה חודשים שמה קץ לחייה מיקה לויט, סמלת מצטיינת וחיילת בודדת ביחידת קרק"ל. הוריה, אורית וטל, הגיעו ממיאמי כדי לדבר עם המפקדים, החיילות והחיילים שליוו אותה לאורך התחנות השונות בשירותה הצבאי. בתחילה לא הפנו ההורים אצבע מאשימה כלפי צה"ל, אך ככל שנחשפו לעדויות של חבריה וחברותיה מקורס המ"כים הפכו סימני השאלה לכואבים יותר.

עוד בחדשות 13:

טראמפ: "ספינה אמריקנית יירטה מל"ט איראני במצר הורמוז"

"מסוכן לקהילה ועלול לברוח": המיליארדר אפסטין יישאר במעצר

עדות הצעירה הבריטית: "הם היו שיכורים – והכאיבו לי בכל הגוף"

מיקה לויט
מיקה לויט | צילום: חדשות 13

"הסיבה היחידה שידעו לפני הבוקר שמיקה לא חזרה היא בגלל שהייתה הקפצה באותו הלילה, והבנות הודיעו למפקדת שמיקה לא נמצאת באוהל", סיפרה האם. "אז התחילו חיפושים של שעות עד שמצאו אותה, כי היא הלכה מאוד רחוק, ומצאו אותה ירויה. היא באה לשרת ולשמור על המדינה. למה לא שמרו עליה?"

אחת החיילות ששירתה עם מיקה בקורס המ"כים סיפרה להוריה על ההידרדרות הקשה במצבה. "התקשרתי למפקד שלי, אמרתי לו 'אתם שוברים אותה, ואם יקרה לה משהו זה בגללכם'. ואז הגעתי לבסיס, ולא היה שום סיכוי לדבר איתה", סיפרה. "ישבתי לידה שעה והיא לא מדברת, באיזשהו שלב משכתי ממנה את השמיכה. היא הייתה עם דמעות בעיניים, ולא הייתה מוכנה לדבר עם אף אחד".