אבי הילד שנהרג בפארק בלכיש: "שיקרו לנו - עץ לא נופל פתאום"

נאיף ג'בארין, אביו של סלימאן בן ה-9 שמת לאחר שענף כבד נפל על ראשו, תקף בריאיון לחדשות 13 את מנהלי המקום, וספד לבנו: "הוא היה כל מה שאפשר לבקש". הבעלים עמיר שאול: "זה היה כוח עליון"

זמן צפייה: 01:51

סולימאן ג'בארין בן התשע, נהרג אתמול (רביעי) לאחר שענף כבד קרס עליו ב"אקשן פארק" לכיש, אהב לשחק כדורגל ולטפל בסוסה שלו – כך סיפר הערב אביו נאיף לחדשות 13. "כל הדברים שאתה יכול לבקש מילד היו בסולימאן", ספד אביו. "הוא בני הבכור, קראתי לו על שם סבא שלו. אני לא יכול לתאר אותו במילים, זה הילד שלי".

יום לאחר האסון, בני המשפחה מתחו ביקורת על הבעלים של פארק לכיש, ודרשו חקירה יסודית ומקיפה. "אפשר להגיד שאפשר היה למנוע את זה", אמר נאיף. "חוץ מזה, נראה לי שהם שיקרו לנו. אמרו שעץ נפל 'פתאום', עץ כזה לא נופל 'פתאום' - לא הייתה רוח".

לעוד כתבות בנושא >> 

סולימאן בן ה-10 נהרג מענף שקרס בקייטנה: "כולם ברחו חוץ ממנו"

טרגדיה בקייטנה: בן עשר נהרג מקריסת עץ בפארק שעשועים

סולימאן ג'בארין, בן התשע שנהרג מנפילת עץ בפארק לכיש
סולימאן ג'בארין, בן התשע שנהרג מנפילת עץ בפארק לכיש | צילום: החדשות 13

מנגד, עמיר שאול, מבעלי המקום, סירב לקחת אחריות על המקרה ואמר לחדשות 13 כי "הענף נפל בניצב, זה אומר שהוא לא היה מכופף. אם הייתה איזו אפשרות לחזות את זה או למנוע את זה... כוח עליון לחלוטין".

הבוקר, הוציאה המשטרה צו סגירה למתחם. "הגענו למסקנה ביחד שהמקום ייסגר עד שאנחנו נביא את כל האישורים שיש לי, בינתיים המקום סגור באופן טבעי כי בודקים את כל הזוויות", טען שאול.

נאיף, אביו של סולימאן ג'בארין, שנהרג מנפילת עץ בפארק לכיש
נאיף, אביו של סולימאן ג'בארין, שנהרג מנפילת עץ בפארק לכיש | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, משטרת ישראל ערכה שימוע לבעלי המתחם. המשטרה הוציאה כאמור צו סגירה ללא הגבלת זמן במקום, עד שבעלי המקום יסדירו את היבטי הבטיחות וימציאו אישורים מתאימים לכך מכלל הגופים הרלוונטיים. מממצאי החקירה הראשונית עולה כי בניגוד לטענה הראשונית, המקום פעל ללא רישיון עסק כחוק.

אתמול, הובא סולימאן למנוחות. עובד ב"אקשן פארק" בכניסה למושב לכיש שבדרום, סיפר לחדשות 13 על הטרגדיה שאירעה בפארק. "נמנע כאן אסון גדול. הילדים הגיעו שתי דקות לפני שזה קרה ופתאום שמעתי את העץ מתחיל לקרוס. רצנו לכיוונם וצעקנו לילדים. כולם ברחו חוץ מהילד, שישב על הספסל. הוא לא זז, היה בהלם - ואז העץ קרס עליו". פארק השעשועים הוותיק נמצא בשטח מיוער של אקליפטוסים.

סולימאן, תלמיד כיתה ג' מבית הספר אלפורעה שבין כסייפה לערד, סבל מחבלת ראש חמורה, וצוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הילדים התיישבו על הספסלים שתחת עצי האקליפטוס, ככל הנראה מתוך כוונה לאכול שם. ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת החקירה שנמצאת בראשיתה, בה מעורבים גם גורמי משרד החינוך לאור העובדה שמדובר במסגרת קייטנה, נגבו עדויות ונחקר מנהל המקום."