טרגדיה בקייטנה: בן עשר נהרג מקריסת עץ בפארק שעשועים

תלמיד כיתה ג' נהרג לאחר שענף אקליפטוס נפל עליו כששהה ב"אקשן פארק" בכניסה למושב לכיש שבדרום עם בני כיתתו. בעל הפארק: "נשמעה חריקה וצעקו להם לברוח - הילד היה בהלם ולא זז"

זמן צפייה: 01:00

ילד בן עשר נהרג הבוקר (רביעי) לאחר שענף של עץ קרס עליו כששהה ב"אקשן פארק" בכניסה למושב לכיש, שנמצא בשטח מיוער של אקליפטוסים. הילד היה יחד עם בני כיתתו, תלמידי כיתה ג' מבית הספר אלפורעה בין כסייפה לערד, במסגרת קייטנה. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. חוקרי המשטרה החלו בחקירת האירוע.

חובש בכיר במד"א רונן שונם ופרמדיק מד"א ישראל בן יהודה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ענף עץ גדול שקרס על ספסל, שעליו ישב ילד כבן עשר. הילד היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות. מצבו היה קריטי, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טימופי אשורטיה בן ה-9 נהרג מנפילה מצוק בבת ים

מעצרם של הורי התינוקת ששרידי סם נמצאו בדמה הוארך בשלושה ימים

רוצח וחוטף הילד אורון ירדן משך את בקשתו לשחרור מוקדם מהכלא

חלק העץ שקרס בפארק בלכיש
חלק העץ שקרס בפארק בלכיש | צילום: חדשות 13

אמיר שאול, בעלי הפארק, סיפר לחדשות 13: "טרגדיה גדולה הייתה פה היום. איך שהקבוצה הראשונה נכנסה לחורשת האקליפטוסים לאכול לפני שבאו למתקני השעשועים, איך שהם התיישבו נשמעה חריקה, מנהלי המקום צעקו לילדים תברחו! הילד שישב והיה בהלם לא זז, וענף ענק נפל עליו והרג אותו במקום. ענף בריא, שלם. כוח עליון שיצר טרגדיה גדולה. אני עושה אחת לחודשיים סיבוב בחורשה לבדיקת סיכונים בתור חקלאי, זה היה ענף בריא".

Whatsapp Image 2019 07 17 At 1
חלק העץ שקרס בפארק בלכיש | צילום: חדשות 13

אחד העובדים בפארק השעשועים סיפר כי "הילדים הגיעו שתי דקות לפני. פתאום שמעתי את העץ מתחיל לקרוס. רצנו אל הילדים וצעקנו להם. כולם ברחו חוץ מהילד שישב על הספספל. הוא לא זז, היה בהלם והעץ קרס עליו".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון גבוה פי 6 ביחס לילד יהודי. משנת 2008 מתו 280 ילדים בדואים בהיפגעות. עד כה, בשנת 2019 מתו 11 ילדים כתוצאה מהיפגעות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "זהו המקרה השני בתוך יומיים של תמותת ילדים בחברה הבדואית. ארגון 'בטרם' יחד עם משרד החקלאות מפעילים מגוון תוכניות התערבות באוכלוסיה הבדואית ובשנת 2018 הצלחנו להביא לירידה משמעותית בתמותת ילדים בדואים. מחקרים מוכיחים כי אימוץ הרגלי התנהגות בטוחה והתאמת הסביבה לילדים ניתן למנוע 95% ממקרי ההיפגעות".

זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש
זירת האירוע ב''אקשן פארק'' סמוך ללכיש | צילום: דניאל חג'בי

לפני כחודש טימופיי אשורטיה בן ה-9 נהרג לאחר שנפל אל מותו מצוק בחוף "סי פאלאס" שבבת ים לשטח חולי. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי באותה העת ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים וולפסון תוך כשהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו לאחר זמן קצר.

משפחתו של טימופיי הגישה לפני כשבוע תביעה נגד העירייה וכן נגד גורמים נוספים, בהם תנועת הצופים והמכון הפתולוגי בתל השומר. בסך הכול תובעים ההורים משמונה נתבעים סכום מצטבר של 2.5 מיליון שקלים.

טימופי אשורטיה, הילד שנהרג בבת ים
טימופי אשורטיה, הילד שנהרג בבת ים | צילום: דוברות המשטרה

טימופיי מתואר בכתב התביעה כ"ילד חביב, חייכן, שמח ואהוב על כל הסובבים אותו", שנהרג כשעמד על מצוק בחוף סי פאלאס בבת-ים, כאשר סלעים שהונחו על המצוק, ניתקו ממנו, הידרדרו ופגעו  בו בעוצמה רבה. על פי כתב התביעה "המנוח שנמחץ תחתם וגופו נחבט בהם פעם אחר פעם, תוך כדי נפילתו מגובה המצוק".