החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

החוקר הראשי של הפרשה הגיע היום למלון "פמבוס נאפה רוקס" כדי לאסוף מידע על האנשים ששהו בו בלילה שבו אירע האונס. זאת, בחיפוש אחר החשודים שטרם נעצרו, שה-DNA שלהם נמצא בזירה

זמן צפייה: 04:09

אחד הסרטונים שצילמו החשודים דלף אתמול (שבת) לרשת. בסרטון נראה החשוד המרכזי מקיים יחסי מין עם הצעירה הבריטית כשאחד מהחשודים האחרים מצלם את המעשה. הסרטן צולם ככל הנראה בתחילת הלילה. בצוות החקירה מתרעמים על הדלפת הסרטון, מכיוון שהוא עשוי להוביל לשיבוש ותיאום עדויות.

בתוך כך, הגיע היום מריוס כריסטו, החוקר הראשי של פרשת האונס הקבוצתי באיה נאפה, לבית המלון "פאמבוס נאפה רוקס" כדי לאסוף את שמות כל האורחים הישראלים ששהו במקום בלילה שבו אירע האונס. המשטרה המקומית מחפשת כעת אחר שלושה חשודים נוספים, שטרם נעצרו, ושדגימות DNA שלהם אותרו בזירה.

עו"ד ניר יסלוביץ המייצג את הנער החשוד, בירך על דרישת משטרת קפריסין לקבל את רשימת האורחים מהמלון והתחלת הפעילות לקראת חיקור דין בישראל: "ממצאי בדיקת ה-DNA המלמדים שהיו שלוש חתימות שלא שויכו לאף אחד מהנערים מוכיחות כי העצורים בקפריסין לא ביצעו כל פשע ויחסי המין שהיו היו בהסכמה, אני תקווה כי לא רק בישראל יידרש חיקור דין אלא בכל מדינה בעולם שממנה היה אורח במלון בגילאים הרלוונטיים, לא מן הנמנע כי המתלוננת פגשה גם נערים ממדינות אחרות במסגרת תפקידה כמארחת במלון".

עוד בחדשות 13:

משטרת קפריסין שוקלת: חסינות בתמורה לשמות החשודים שלא נתפסו

משטרת קפריסין חושדת: נערים נוספים השתתפו באונס וברחו לישראל

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

ההערכה בקרב החוקרים היא שהחשוד המרכזי מגן על חבריו או על אנשים שהוא מכיר. במקום השמות של שלושת האנשים שה-DNA שייך להם הוא נתן לחוקרים שמות של אנשים שכבר שוחררו ונמצא שאין להם קשר לאירוע.

אתמול נחשף כי משטרת קפריסין שוקלת להציע חסינות לכמה מהחשודים באונס באיה נאפה, בתמורה להסגרת זהותם של שלושת הנערים הנוספים שהיו מעורבים במקרה. כעת נבדק אם השלושה נמלטו מאיה נאפה לישראל לאחר האונס.

יונה, אחד הנערים ששוחרר אתמול סיפר ל"שישי עם אילה חסון" על תקופת המעצר. "הבנתי שמנסים להפיל עלינו תיק אונס, אבל לא נתתי לזה לקרות. היה לי אליבי, שלא ראיתי את הבחורה, לא הייתי שם", אמר. "הייתי עם ידידה שלי בלונה פארק, ואחר כך במקדונלד'ס ואז הלכנו לחדר. אני לא יודע איך הגיעו אלי, פשוט הגיע בבוקר שוטר ועצר את כולנו".

"בנאפה, במלון שהיינו בו היו כל היום מסיבות, נערות בבגדי ים וגברים בלי חולצה", הוסיף הצעיר. "אם אני הייתי רואה בחורה בלי חזייה ועושה שטויות אני הולך משם – אני לא רוצה שיקרה מקרה כמו שקרה".

עו''ד ניר יסלוביץ'
עו''ד ניר יסלוביץ'

מבין התאמות הדנ"א שנמצאו על גופה של הנפגעת, נמצאה התאמה לאחד החשודים שהכחיש כי קיים מגע מינית עם המתלוננת. כעת הוא חוזר בו וטוען כי השניים קיימו מגע מיני בהסכמה כמה ימים לפני האונס לכאורה.

מוקדם יותר אתמול הוארך בהסכמה בשישה ימים  מעצר שבעת החשודים באונס הקבוצתי. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע, הוא ישוחרר באופן מיידי. בבקשה להארכת מעצרם של החשודים הובאה גרסת המתלוננת, ממנה עולה שטענה שבמהלך היחסים המיניים היא ביקשה מהחשוד המרכזי שיפסיק והחלה לבכות – אך הוא לא נענה לה.

מהמסמך שמביא את עדות הצעירה, עולה כי היא נכנסה מרצונה לחדרו של החשוד המרכזי, ולאחר שיחה קצרה הם עברו לחדר השינה במטרה לקיים יחסי מין. אלא שאז, במהלך קיום היחסים, הוא נהג כלפיה באלימות והיא דרשה ממנו להפסיק. במקום לעצור, הוא התעלם ממנה והמשיך את יחסי המין איתה ללא רצונה, ואף הזמין את חבריו להיכנס לחדר.