החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

לאחר קבלת תוצאות בדיקת ה-DNA, החליטה המשטרה באיה נאפה לשחרר חלק מהחשודים במעורבות במקרה. "סנונית ראשונה המבשרת על כיוון החקירה" • שליחת חדשות 13 מדווחת

זמן צפייה: 04:09

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: לאחר קבלת תוצאות בדיקת ה-DNA, שוחררו חמישה מתוך 12 הנערים החשודים באונס תיירת בריטית באיה נאפה. הוריהם של חמשת החשודים הנמצאים בקפריסין זומנו מוקדם יותר היום לתחנת המשטרה לצורך שחרורם.

פרקליטם של החשודים, עורך הדין ניר יסלוביץ', אמר כי: "הצלחתי להחזיר את אחד הנערים הביתה, זוהי סנונית ראשונה המבשרת על כיוון החקירה והסדקים באמינות גרסת המתלוננת", והוסיף כי "אמשיך לעשות לילות כימים כדי להשיב את כל הנערים לביתם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190725-1856' autoplay='0' credit='' desc='אחד החשודים ומשפחתו ביציאה מתחנת המשטרה בקפריסין' kid='1_ysxuphlj' duration='17'']

עוד בחדשות 13:

לקראת הכרעה בתיק האונס בקפריסין: התקבלו תוצאות בדיקת ה-DNA

החשד לאונס בקפריסין: עוה"ד מנסים לאסוף מידע מכפיש על הצעירה

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: החשוד המרכזי נחקר בניקוסיה

החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13
אחד מהחשודים באונס הקבוצתי בקפריסין משתחרר
אחד מהחשודים באונס הקבוצתי בקפריסין משתחרר | צילום: החדשות 13
אחד מהנערים החשודים באונס בקפריסין משוחרר ממעצר
אחד מהנערים החשודים באונס בקפריסין משוחרר ממעצר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הגיעו תוצאות בדיקת ה-DNA בחקירת החשד לאונס קבוצתי בקפריסין לידי החוקר הראשי בפרשה. ואכן, בעקבות קבלת התוצאות הוחלט כעת לשחרר חלק מהחשודים. במקביל, נחשף כי המשטרה שחזרה את הסרטונים שנמחקו מהטלפונים הניידים של החשודים. בסרטון נשמעת צעירה מבקשת באנגלית לסגור את הדלת.

אתמול פורסם כי המשטרה המקומית תזמן לעדות נוספת את התיירת הבריטית שהתלוננה נגד 12 הצעירים הישראלים. זאת בעקבות כמה שאלות שעלו בחקירות הנערים ונותרו פתוחות. החוקרים מקווים כי הצעירה תסייע להם לקבל את התשובות ובכך להשלים את החקירה.

במקביל, נמשכים הניסיונות לארגן מסדר זיהוי. המשטרה נתקלת בקשיים כיוון שהיא צריכה למצוא 60 צעירים בעלי חזות ישראלית ולעזרתה נעתרו בית חב"ד והשגרירות הישראלית. למרות הדיווחים שני הגורמים הללו הכחישו את מעורבותם.

חקירת החשודים נמשכת בתחנות משטרה שונות כדי למנוע תיאום עדויות. לטענת אחד החשודים, הוא קיים יחסי מין עם הצעירה בימים שקדמו לאונס, אך המתלוננת טענה במשטרה כי באותו הערב אנס אותה עם חבריו. רק ביום שני סיימו החוקרים לחקור את שלושת החשודים שטרם נחקרו, מבין 12 הנערים.

אמצעי מניעה שנמצא בחדר המלון באייה נאפה שבו לכאורה בוצע האונס
אמצעי מניעה שנמצא בחדר המלון באייה נאפה שבו לכאורה בוצע האונס

מוקדם יותר השבוע פורסם כי כמה מהסנגורים של החשודים באונס מעוניינים להכפיש את המתלוננת במטרה לפגום באמינות גרסתה. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי.

בסוף השבוע נחקר החשוד המרכזי באונס הקבוצתי. חלק מהנערים החשודים שומרים על זכות השתיקה בתשאולים. גורם במשטרה המקומית טוען כי הצעירה בריטית שוכנה במלון והוצמד לה מטפל - כך לפי ה"דיילי מייל". עוד דווח כי הצעירה יכולה לשוב לבריטניה, אך במשטרה מקווים כי תישאר בקפריסין לשם המשך החקירה.

בעדותה במשטרה סיפרה הצעירה: "אחד החזיק אותי, ואז ראיתי לפחות 12 פרצופים... במשך שעה פחות או יותר, אחד אחרי השני. הם צילמו חלק ממה שקרה. השתחררתי בשלב מסוים אחרי שנרמדתי או התעלפתי, וברחתי החוצה מהחדר. פגשתי חברים והם לקחו אותי חצי עירומה למרפאה". על פי גורם המעורה בפרטים, הצעירה עדיין נמצאת באיה נאפה וסיפר שהיא שהתה בבית החולים מספר שעות לטובת טיפול ובדיקות משטרתיות. 

סטורי של אחד החשודים באונס לקראת הטיסה לקפריסין
סטורי של אחד החשודים באונס לקראת הטיסה לקפריסין | צילום: החדשות 13

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 שהצעירה אמרה לחוקרי המשטרה המקומית כי החשודים היו שיכורים בעת שביצעו את המעשים. "הכרתי כמה מהנערים ואכן קיימנו יחסים. אולם, כשהגעתי לחדר בסביבות חצות, כולם היו שיכורים. אני זוכרת הכול מטושטש", התלוננה. "אני כן זוכרת שעד שעה 1:00 בערך, החברים שלא הכרתי אנסו אותי. כמה מהם היו עם קונדום - וכמה מהם בלי. הם הכאיבו לי בכל הגוף".