הבוקר: שבעת החשודים באונס בקפריסין יובאו לדיון בהארכת מעצרם

המשטרה המקומית צפויה לבקש להאריך את מעצרם של הנערים הישראלים, והתביעה תחליט אם לאשר את הבקשה ולהשאירם בקפריסין. זאת, לאחר שאמש שוחררו חמישה מהחשודים • שליחת חדשות 13 מדווחת

זמן צפייה: 01:21

שבעת החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין יובאו הבוקר (שישי) לדיון בהארכת מעצרם. המשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרם של השבעה, והתביעה תחליט אם לאשר את הבקשה ולהשאירם בקפריסין.

אמש שוחררו ממעצר חמישה מתוך 12 הנערים שנעצרו בחשד למעורבות באונס הקבוצתי. זאת, לאחר קבלת תוצאות בדיקת ה-DNA, שניקו את החמישה מהחשדות שיוחסו להם תחילה. כמה מהנערים שבו לישראל בשעות הערב והלילה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשוד ששוחרר בקפריסין: "המשטרה שברה את הדלת ועצרה אותנו"

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

לקראת הכרעה בתיק האונס בקפריסין: התקבלו תוצאות בדיקת ה-DNA

תחנת המשטרה בקפריסין, היום
תחנת המשטרה בקפריסין, היום | צילום: חדשות 13

פרקליטם של כמה מהחשודים, עורך הדין ניר יסלוביץ', הצהיר לאחר השחרור כי: "הצלחתי להחזיר את אחד הנערים הביתה, זוהי סנונית ראשונה המבשרת על כיוון החקירה והסדקים באמינות גרסת המתלוננת", והוסיף כי "אמשיך לעשות לילות כימים כדי להשיב את כל הנערים לביתם".

אחד הנערים שהשתחררו סיפר לחדשות 13 על הרגע שבו התעורר לקול דפיקות השוטרים בדלת: "ישנתי בחדר במלון ובאו אליי משטרה. שברו לי את הדלת. נכנסו והעירו אותי". הוא הוסיף כי "ראיתי את אחד העצורים באזיקים, הוא אזק אותי ועוד שניים. יכול להיות שהסבירו לי למה עצרו אותי אבל אני לא מבין אנגלית. החברים שבאתי איתם עדיין עצורים. עצרו את כולנו באותו יום, באותה שעה", העיד.

אחד החשודים בפרשת האונס הקבוצתי בקפריסין
אחד החשודים בפרשת האונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

"אני לא יצאתי. הייתי עם חברה שלי. זה המזל שלי. שמונת הימים האלה עברו כאילו זה שנה", אמר הנער. "חשבתי לעצמי: מה עשיתי לבחורה? היא לא מכירה אותי. מה את אומרת שאני אשם, שאני הייתי איתך. חשבתי על חברה שלי". "אני חף מפשע" הוסיף הנער החשוד. "לא ראיתי את הבחורה הזאת אף פעם. אני רוצה ללכת לחברה שלי ולתת לה חיבוק ולהגיד לה תודה".

אמו של הנער אמרה בדמעות: "זה מאוד מרגש. אני ידעתי שהוא לא אשם. ידעתי שאני אקח אותו הביתה בימים הקרובים. האהבה שלי לילד זה מה שהחזיק אותי. תודה רבה לכולם. אני מאוד מקווה שכולם למדו לקח. זה שיעור לכל החיים לכל ילד. ידעתי שהילד שלי לא אשם".

החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

"קיווינו כל יום להשתחרר. חיכינו", אמר אחד הנערים ששוחררו כשהוא נרגש. "הכיפה והתפילין החזיקו אותי שם. אני לא יכול לתאר לכם את ההתרגשות שלי. אני עכשיו נוסע לאמא שלי", סיפר. הוא הוסיף ומתעקש שלא לקח חלק במעשה, "אני לא אשם, הכל בסדר וזהו. תודה רבה לכל ישראל", מצהיר הנער ומוסיף פנייה לחברים שתמכו מרחוק: "אני מעריך את כולם, הם עשו הרבה בשבילי ואם הם יכלו להגיע לכאן הם היו מגיעים לכאן".

על החברים שנשארו במעצר הוא סירב לדבר: "אני לא יודע מה איתם. אני לא יודע אם הם בכלל עשו משהו. לא יודע שום דבר". השהות במעצר לא טלטלה אותו, לדבריו. "הימים עברו בסדר גמור. העברנו אותם על הציר, קלפים, קצת שיחקנו עם הידיים וזהו".

אחד הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
אחד הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי המשטרה המקומית תזמן לעדות נוספת את התיירת הבריטית שהתלוננה נגד 12 הצעירים הישראלים. זאת, בעקבות כמה שאלות שעלו בחקירות הנערים ונותרו פתוחות. החוקרים מקווים כי הצעירה תסייע להם לקבל את התשובות ובכך להשלים את החקירה.