משטרת קפריסין שוקלת: חסינות בתמורה לשמות החשודים שלא נתפסו

פרסום ראשון: הרשויות המקומיות בוחנות אפשרות להציע לכמה מהעצורים עסקה במסגרתה ישוחררו - בתמורה להסגרת זהותם של שלושה נערים, שעל פי החשד נמלטו לישראל לאחר המקרה

זמן צפייה: 12:17

פרסום ראשון: משטרת קפריסין שוקלת להציע חנינה לכמה מהחשודים באונס באיה נאפה, בתמורה להסגרת זהותם של שלושה נערים נוספים שהיו מעורבים במקרה. כזכור, בבדיקות שביצעה המשטרה נמצאו שרידי דנ"א של שלושה גברים שלא התאימו לאף אחד מהחשודים, וכעת נבדק אם השלושה נמלטו מאיה נאפה לישראל לאחר האונס.

יונה, אחד הנערים ששוחרר אתמול סיפר ל"שישי עם אילה חסון" על תקופת המעצר. "הבנתי שמנסים להפיל עלינו תיק אונס, אבל לא נתתי לזה לקרות. היה לי אליבי, שלא ראיתי את הבחורה, לא הייתי שם", אמר. "הייתי עם ידידה שלי בלונה פארק, ואחר כך במקדונלד'ס ואז הלכנו לחדר. אני לא יודע איך הגיעו אלי, פשוט הגיע בבוקר שוטר ועצר את כולנו".

"בנאפה, במלון שהיינו בו היו כל היום מסיבות, נערות בבגדי ים וגברים בלי חולצה", הוסיף הצעיר. "אם אני הייתי רואה בחורה בלי חזייה ועושה שטויות אני הולך משם – אני לא רוצה שיקרה מקרה כמו שקרה".

עוד בחדשות 13:

אותרו ממצאי דנ"א של חשוד באונס בקפריסין – שהכחיש קיום יחסים

משטרת קפריסין חושדת: נערים נוספים השתתפו באונס וברחו לישראל

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: חמישה נערים שוחררו ממעצר

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג כמה מהחשודים, אמר כי "השבוע שוחררו חמישה מהצעירים לביתם ונמשיך לפעול בכל דרך חוקית עד שכל אחד מהנערים ישוב לביתו ומשפחתו. בכל דיון נסדקת גרסת המתלוננת ויוכח מעל לכל ספק בקפריסין לא היה אונס".

כאמור, בעקבות איתור ממצאי דנ"א בזירה, המשטרה המקומית חושדת כי שלושה ישראלים נוספים היו מעורבים באונס ונמלטו לישראל. הרשויות פועלות לאיתור השלושה, שזהותם אינה ידועה, אך כאמור החומר הגנטי שלהם נמצא בראיות הקשורות למקרה. מבין התאמות הדנ"א שנמצאו על גופה של הנפגעת, נמצאה התאמה לאחד החשודים שהכחיש כי קיים מגע מינית עם המתלוננת. כעת הוא חוזר בו וטוען כי השניים קיימו מגע מיני בהסכמה כמה ימים לפני האונס לכאורה.

עו''ד ניר יסלוביץ'
עו''ד ניר יסלוביץ'

מוקדם יותר היום הוארך בשישה ימים  מעצר שבעת החשודים באונס הקבוצתי. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע, הוא ישוחרר באופן מייד. בבקשה להארכת מעצרם של החשודים הובאה גרסת המתלוננת, ממנה עולה שטענה שבמהלך היחסים המיניים היא ביקשה מהחשוד המרכזי שיפסיק והחלה לבכות – אך הוא לא נענה לה.

מהמסמך שמביא את עדות הצעירה, עולה כי היא נכנסה מרצונה לחדרו של החשוד המרכזי, ולאחר שיחה קצרה הם עברו לחדר השינה במטרה לקיים יחסי מין. אלא שאז, במהלך קיום היחסים, הוא נהג כלפיה באלימות והיא דרשה ממנו להפסיק. במקום לעצור, הוא התעלם ממנה והמשיך את יחסי המין איתה ללא רצונה, ואף הזמין את חבריו להיכנס לחדר.

אחד מהחשודים באונס הקבוצתי בקפריסין משתחרר
אחד מהחשודים באונס הקבוצתי בקפריסין משתחרר | צילום: החדשות 13

כמה מהסנגורים הזרים של החשודים באונס הצעירה בקפריסין מעוניינים לאסוף מידע מכפיש נגד המתלוננת כדי להשחיר את דמותה, כחלק מההגנה על לקוחותיהם. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי. במקביל, ראש עיריית איה נאפה, יואניס קרוסוס, הבטיח בריאיון לשליח חדשות 13 בקפריסין: "נתגבר את האבטחה בעיר".

"אני מחכה, כמו כל קפריסין, לתוצאות החקירה", אמר. "זה מקרה מבודד. יש לנו יותר ממיליון תיירים בשנה, ולא היו לנו מקרים מהסוג הזה".

"אנו מכבדים את התיירים הישראלים והם צריכים לכבד אותנו. אנו מצפים מכל התיירים שבאים לאיה נאפה לכבד את איה נאפה כמו שאנו מכבדים אותם", אמר. "כלומר להבין שיש לנו חוקים ותקנות, ואזרחים שחיים בעיר".