בתגובה לירי הרקטה לעוטף: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, שני טילים נורו לעבר בסיס באזור שכונת תופאח שבצפון הרצועה

זמן צפייה: 02:30

בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (שבת) שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שוגרו שני טילים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מזרחית לשכונת תופאח. עוד דווח, כי בוצעה תקיפה בשטח חקלאי במזרח הרצועה ומזרחית לעיר דיר אל-בלח.

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום במוקדים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אזעקות בשדרות ובעוטף עזה; רקטה אחת יורטה

הפיגועים האחרונים מעידים: המחבלים הבודדים לא ייעלמו • פרשנות

היתקלות בצפון הרצועה: מחבל התקרב לגדר – וחוסל על ידי צה"ל


ירי הרקטה מגיע לאחר שתי תקריות חריגות בגבול הרצועה שהתרחשו לאחרונה. מוקדם יותר השבוע נרשמה היתקלות בשעות הבוקר בצפון הרצועה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190816-2151' autoplay='0' credit='שוהם דדון' desc='' kid='1_bqscq23m' duration='9'']

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

יממה בלבד לפני כן, דובר צה"ל אישר שבשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועהחוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.