חבריו של קצין המודיעין: "הסיפור הזה חייב היה להיגמר אחרת"

קרוביו של איש הקבע שהואשם בעבירות ביטחונית חמורות תקפו את התנהלות צה"ל: "לא מבינה איך אפשר להתאבד במקום מרושת מצלמות" • דוח רפואי: הקצין הגיע לבית החולים ללא רוח חיים

זמן צפייה: 04:02

גורמים רפואיים מבית החולים לניאדו אמרו הערב (שלישי) לחדשות 13 כי קצין המודיעין שמת לאחר שנכלא בשל אישומים בגין עבירות ביטחוניות חמורות, הגיע אל המוסד הרפואי כשהוא כבר ללא רוח חיים. זאת, בניגוד לטענה מאתמול לפיה הגיע במצב קשה. עוד לפני כן, בבית הכלא "נווה צדק" היה ניסיון לבצע בו החייאה במשך 26 דקות - אך כאמור ללא הועיל.

בתוך כך, הפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק מינה את אל"מ (במיל') אודי בן אליעזר, התובע הצבאי הראשי לשעבר, לפרקליט מלווה על מנת שיחקור את מותו, כדמות שאינה צבאית.

לכתבות נוספות בנושא >>

צה"ל: הקצין שמת בכלא ביצע במודע פעולות שפגעו בביטחון המדינה

מות קצין המודיעין: הפרקליטות תאפשר להורים לעיין בכתב האישום

קבר, מודיעין, קצין, עבירות ביטחון, התאבדות, נווה צדק
קברו של קצין המודיעין שנמצא מת בכלא

בד בבד, חבריו ומכריו של איש הקבע סיפרו עליו לחדשות 13. אחד מחבריו אמר כי "מגיע לו להיזכר כאדם שתרם תרומה משמעותית למדינה. הסיפור הזה חייב היה להיגמר אחרת". מנהל בית הספר שבו למד תיאר אותו "חכם בצורה בלתי רגילה, חברותי ומסביר פנים" והוסיף כי "לא הייתי יכול לתאר לעצמי שהוא יואשם במשהו".

קרובת משפחתו יצאה נגד צה"ל: "אני לא מבינה איך בחור שנמצא בכלא, תחת שמירה במקום מרושת מצלמות, יכול להתאבד. אני רוצה דבר אחד - שמי שאחראי למוות שלו ייתן על זה את הדין".

בית הכלא הצבאי נווה צדק
בית הכלא הצבאי נווה צדק

במשפחתו עדיין מסרבים לקבל טענת צה"ל כי שם קץ לחייו, וממתינים לבדיקה הטוקסיקולוגית שתקבע אם התאבד בנטילת כדורים מתחת לאפם של השוטרים הצבאיים. "בחור צעיר ובריא מצא את מותו בכלא", אמר עו"ד סא"ל בני קוזניץ, המייצג את המשפחה, "מה שמעניין את המשפחה זה דבר אחד - לדעת אילו כשלים גרמו לכך".